تمدید یک ماهه توافق با آژانس خطای راهبردی است/آمریکا ثابت کند در سیاست خارجی مستقل است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: تمدید یک ماهه توافق با آژانس یک خطای راهبردی است ایران باید یک ضرب الاجلی برای کشورهای ۱+۴ و آژانس تعیین کند و خروجی مذاکرات وین طبیعتاً در مذاکرات بین ایران و آژانس تاثیر گذار خواهد بود.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص تمدید یک ماهه توافق میان ایران و آژانس و تاثیر آن در مذاکرات وین، اظهار داشت: مشخص شد که آژانس هم در حال سیاسی‌کاری و کشاندن موضوعات فنی به پروسه سیاسی است و ایران باید در این خصوص یک اقدام قاطع انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد تحریم ها به همین صورت باقی بماند و آژانس هم بخواهد این پروسه را طولانی کند یا احتمالاً به نتایج انتخابات ایران گره بزند این یک بازی سیاسی از سوی آژانس و کشورهای ۱+۴ است بنابراین مذاکرات باید یک خروجی قاطع داشته باشد و این خروجی به نفع ایران باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: تمدید مذاکرات میان ایران و آژانس برای یک ماه دیگر یک اقدام کاملاً سیاسی است و باید دید که بعد از یک ماه آژانس چه برنامه‌ای برای ایران خواهد داشت، اما در خصوص مذاکرات وین باید این مذاکرات یک خروجی قابل قبولی برای ایران داشته باشد در غیر این صورت حتما  ادامه مذاکرات به سود ایران نخواهد بود.

هانی زاده تصریح کرد: آمریکا با خروج یک جانبه از برجام در سال ۲۰۱۸ و با اعمال تحریم ها آسیب های جدی به اقتصاد ایران وارد کرد بنابراین باید بدون در نظر گرفتن فشارهای رژیم صهیونیستی و دولت های منطقه سیاست مستقلی در خصوص برجام داشته باشد و به آن بازگردد و تمامی تحریم‌ها را لغو کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با توجه به شکستی که اخیرا در غزه متحمل شد به آمریکا فشار خواهد آورد که تحریم های ایران را لغو نکند، اما آمریکا باید ثابت کند در سیاست خارجی خود مستقل است در غیر این صورت ایران هیچ گونه تعاملی با آمریکا نخواهد داشت.

کد خبر: 1096983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =