هواوی به دنبال سیستم عامل مستقل

«هواوی» غول فناوری چین اعلام کرد بزودی از سیستم عامل مستقل خود به نام «هارمونی او اس» (HarmonyOS) بهره برداری خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، راه اندازی سیستم عامل جدید هواوی در راستای تلاش های ادامه دار این شرکت چینی برای پرورش قدرت نرم افزاری خود بعد از اجرایی شدن محدودیت های مربوط به فعالیت های خارج از کشور بخش سخت افزاری هواوی از سوی آمریکا است.

کارشناسان می گویند: بهره برداری از سیستم عامل «هارمونی او اس» تولیدی هواوی، یک گام حیاتی برای این غول فناوری چین محسوب می شود چرا که هواوی بعد از اجرایی شدن محدودیت های اعمال شده از سوی واشنگتن در زمینه دسترسی به نرم افزار و خدمات گوگل در سال ۲۰۱۹ میلادی، خود را آماده انتقال از سیستم عامل اندروید گوگل به سیستم عامل «هارمونی او اس» کرده است.

«هارمونی او اس» سیستم عاملی است که بیش از یک سال از رونمایی آن می گذرد و بدون تردید بزرگ ترین گام رو به جلوی هواوی در مسیر ساخت اکوسیستم نرم افزاری مخصوص خودش محسوب می شود این سیستم عامل پیشتر در تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و همچنین لوازم خانگی مورد استفاده قرار گرفته است.

«ونگ چنگلو» (Wang Chenglu) رئیس دپارتمان نرم افزاری گروه تجاری مصرف کنندگان هواوی با تاکید بر اینکه سیستم عامل هارمونی او اس برای عصر اینترنت اشیاء طراحی شده، اعلام کرد که هواوی درصدد است در سال جاری میلادی ۳۰۰ میلیون دستگاه با سیستم عامل هارمونی او اس تولید کند که این دستگاه ها شامل ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند و بیش از ۳۰ میلیون تبلت، ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و سایر محصولات خواهد بود.

«چارلی دای» تحلیلگر حوزه فناوری می گوید که محدودیت های اعمال شده از سوی دولت آمریکا هیچ راه دیگری جز تسریع روند تحقیق و تولید در مسیر ساخت یک اکوسیستم فناوری باز و آزاد شخصی برای هواوی باقی نگذاشت و این یک سفر طولانی است اما هواوی باید برای بقا و رشد از این مسیر عبور کند.

آمریکا از سال ۲۰۱۸ و به بهانه های امنیتی و سرقت فناوری، شرکت بزرگ هواوی را در چندین نوبت تحریم کرده است این کشور با همدستی کانادا نیز در پرونده ای پرابهام، خانم منگ وانجو مدیرمالی این شرکت و دختر بنیانگذار هواوی را در اوتاوا دستگیر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097031

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =