لایحه رومینا در انتظار اعلام وصول مجلس

معاون رئیس جمهور در امو ر زنان و خانواده درباره لایحه رومینا با موضوع تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند، گفت: این لایحه در دولت تصویب و برای مجلس ارسال شده است و ما منتظر اعلام وصول آن هستیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امو ر زنان و خانواده در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران با اشاره به اینکه آقای روحانی تمایل به انتخاب سه وزیر زن در کابینه داشتند که محقق نشد گفت: رئیس جمهور هم برای انجام این کار باید هماهنگی هایی را انجام دهد.

بانوان ۲۵ درصد مدیریت دولتی را به خود اختصاص داده اند

رئیس جمهور در بدو دولت دوازدهم قول دادند تا ۳۰ درصد از مدیران انتصابی دولت در سطوح میانی و عالی خانم از زنان باشند. در حال حاضر حدود ۴۱ درصد از کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند. تا قبل از سال ۹۲ حدود ۵ درصد و تا سال ۹۶ حدود ۱۱ درصد از خانم ها مدیر بودند. با پیگیری سیاست های خاص توسط رئیس جمهور و برگزاری دوره های توان‌افزایی برای زنان مدیر ۲۵ درصد مدیران دولت را زنان توانمند به خود اختصاص داده اند که در مدیریت خود بسیار موفق هستند. حدود ۹۶ معاون وزیر و همتراز معاون وزیر زن داریم. به عنوان مثال رئیس سازمان هواشناسی و معاون وزیر راه و معاون شهر سازی وزیر راه از مدیران خانم هستند.ضمن اینکه ۱۶ معاون استاندار کشور هم زن هستند.امیدوارم دولت بعد هم این روند را ادامه دهد.

حضور بانوان در حلقه مدیریتی کشور نه به شکل تشریفاتی بلکه به شکل واقعی

وی به تشکیل کارنامه سالانه برای مدیران، معاونان و استانداران اشاره کرد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم چهار کارنامه تکمیل می شود .ما به طور واقعی نه تشریفاتی توانسته ایم زنان توانمند را به حلقه مدیریتی کشور وارد کنیم.

مانع رئیس جمهور برای انتخاب وزیر زن چه بود؟

ابتکار در ادامه این گفتگوی رادیویی پاسخ نداد که رئیس جمهور در مشورت برای جذب وزیر زن به نتیجه نرسید و یا اینکه مجوز آن را دریافت نکرد اما خاطرنشان کرد: موانعی که باعث می شد تا خانمها در عرصه تصمیم سازی جدی حضور نداشته باشند در این دوره برداشته شد.عملا در حال حاضر هیچ بهانه ای برای جلوگیری از حضور جهان در عرصه تصمیم گیری وجود ندارد. امام (ره) اولین سفیر زن (مرضیه دباغ) را خودشان تعیین کردند تا این اواخر که خانم مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه شدند ما سفیر خانمی نداشتیم . در حال حاضر ۵ سفیر زن داریم که خانم دکتر ارشادی به عنوان معاون و سفیر ایران در سازمان ملل حضور دارد.

وی که توقع داشت در این دوره از انتخابات داوطلبان زن هم تایید شوند اما این اتفاق نیفتاد! گفت: از آقای جنتی درخواست کردم خانم ها هم تایید صلاحیت شوند. به جهت ظرفیتی که در قانون اساسی دیده شده و برخی از خانم ها هم این ویژگی ها را دارند.

اعلام وصول و تایید فوریت لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت

ابتکار در پایان این گفتگوی رادیویی از اعلام وصول و تایید فوریت لایحه حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت در هفته گذشته خبر داد و گفت: این لایحه کار مشترک دولت و قوه قضاییه است که حدود ۵ ماه در مجلس مانده بود.این لایحه برای فرآیند قانونگذاری رفته است و می تواند به خانم ها و خانواده کمک زیادی کند.

لایحه رومینا در انتظار اعلام وصول مجلس

وی افزود: لایحه رومینا و اصلاح ماده ۶۱۲ قانون مجازات با موضوع تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند است که در دولت تصویب و برای مجلس ارسال شده است و ما منتظر اعلام وصول آن هستیم. این بحث بسیار مهم و از مطالبات بسیار جدی مردم است با این اتفاق وجدان عمومی جریحه دار شد اگرچه باز هم با این قبیل اتفاقات روبرو می شویم.

او تاکید کرد: این لایحه هم کاری مشترک از قوه مقننه و قوه قضاییه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =