دولت ها همیشه به دنبال القای نگاه خود به جامعه بوده اند

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب هر کس به عنوان رئیس دولت انتخاب شد، به دنبال آن بوده که نگاه خودش را به عنوان حاکمیت القا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدمهدی عبدخدایی، عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گردهمایی انتخاباتی این جمعیت با بیان اینکه در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، بین قانون اساسی با دولتی که بر سر کار بوده از ابتدا تفاوت جدی داشته است، گفت: اولین رئیس هیئت دولت در انقلاب مهندس بازرگان بود که از نظر فکری با امام زاویه داشت. او در زندان قرآن را تفسیر می‌کرد که به او گفتم؛ تفسیر را باید علامه طباطبایی انجام دهد. توضیح دادم که علامه فیلسوف است و قرآن را به احادیث ائمه و به آیات قرآن تفسیر می‌کند. شما قرآن را به این تفسیر می‌کنید که چند آیه راجع به جهاد و خمس و زکات و خمس است و جدا جدا می کنید. علامه به قرآن نگاه ارگانیک دارند و نگاه شما به تفسیر قرآن مکانیک است.

وی افزود: وقتی جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه آن به وجود آمد، به جامعه نگاه ارگانیک پیدا کرد؛ اما بعد از انقلاب هر کس به عنوان رئیس دولت انتخاب شد، به دنبال آن بوده که نگاه خودش را به عنوان حاکمیت القا کند.

عبدخدایی با بیان اینکه در تاریخ، پیامبران اولوالعزم، فلاسفه و نظریه‌پردازان به ارائه مکاتب و تبیین اندیشه‌ها پرداخته‌اند، از امام به عنوان کسی که کتاب نظریه‌پردازی را باز کرد و نظریه‌اش که نقد لیبرالیسم و کمونیسم بود، دنیا را دچار تغییر کرد. نظریه امام فتح الفتوح است.

وی تأکید کرد: امام 12 بهمن به ایران آمد و 22 بهمن انقلاب پیروز شد. بعد از آن استثمار به دنبال تجزیه ایران به 5 بخش بود و آشوب‌ها و ترورها ایجاد شد. در تاریخ بعد از ائمه مانند امام نیامده است، تئوریسینی مانند مطهری نیامده و مدیری چون بهشتی نیامده است. الان هم در خاورمیانه و دنیا شخصیتی هم‌تراز مقام معظم رهبری نیست که اینچنین مسایل سیاسی و اجتماعی را تحلیل کند و نتیجه ارائه دهد و در آن نتیجه آینده‌نگری باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خدای ناخواسته اگر غیر از مقام معظم رهبری شخصیت دیگری سکان هدایت این انقلاب را به دست می‌گرفت چه می‎شد؟ هنوز برخی چشم به آمریکا دارند و می‌خواستند معجزه‌ای شود تا با کمک آمریکا سر کار بمانند.

عبدخدایی در پایان اظهار کرد: امام و مقام معظم رهبری هر دو به دنبال تعالی جامه بودند. ان شاءالله مشارکت در انتخابات افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =