بازگشایی استادیوم‌ها با 20 درصد ظرفیت

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:به ستاد ملی کرونا پیشنهاد حضور هواداران با ظرفیت ۲۰ درصد استادیوم‌ها را مطرح کرده‌ایم، اما هنوز اجرایی شدن آن قطعی نشده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، غلامرضا نوروزی که امروز برای حضور در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی در مشهد حضور پیدا کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیأت پزشکی ورزشی خراسان رضوی از هیأت های موفق در کشور است و با ساختاری که دارد، خدمات بسیاری را توانسته به جامعه ورزشی استان ارائه دهد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بیان کرد: گزارشی که در مجمع مطرح شد حاکی از این بود که هیأت خراسان رضوی فعالیت های همه‌جانبه‌ای را انجام می‌دهد و به شکل خوبی پشتیبان ورزش خراسان است.

وی با بیان اینکه هیأت در زمان کرونا در رأس هرم بوده، گفت: این هیأت همواره پشتیبان بودند و همکاری کردند و در این بحران یار و یاور پزشکی ورزشی بودند.

نوروزی با ذکر اینکه توقع از هیأت پزشکی ورزشی نسبت به سایر هیأت‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: استان ما پهناور است و ورزشکاران و قهرمانان بسیاری دارد و این می‌طلبد که اینجا مأوایی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی اختصاصی ورزشکاران در زمان مصدومیت باشد.

وی افزود: این هیأت باید مشاوره‌های خوبی به جامعه ورزش از نظر روانشناسی، تغذیه ورزشی و مبارزه با دوپینگ بدهد و در این راستا قدم بردارد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به لزوم وجود یک مرکز درمانی اختصاصی برای این هیأت بیان کرد: چندین سال است که این مورد را مد نظر داریم و وظیفه‌ای بسیار ضروری است. چنین فضایی بسیار برای ورزشکاران اساسی است و امیدواریم بتوانیم با مساعدت مسئولین استان به بهره‌برداری از این مکان در ٣ تا ۴ سال آینده برسیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر خدمات هیأت پزشکی ورزشی به ورزشکاران درگیر کرونا تصریح کرد: آسیب‌های این هیأت به مسائل ورزشی بازمی‌گردد و به کرونا تعهدی ندارد. ولی ورزشکارانی که به کرونا مبتلا شدند چنانچه نیاز داشتند با کمک هیأت و فدراسیون تحت درمان قرار گرفتند.

نوروزی در خصوص بازگشایی استادیوم‌ها و ورود هواداران به اماکن ورزشی تأکید کرد: ما به ستاد ملی کرونا پیشنهادی مبنی بر حضور اصحاب رسانه در ورزشگاه و ورود هواداران به میزان ٢٠ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها را دادیم. همچنین با مقام عالی وزارت نامه‌نگاری شده که جامعه ورزش را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

رییس فدراسیون پزشکی در ادامه تشریح کرد: هیأت پزشکی ورزشی در اوج کرونا هم تعطیل نبوده و همیشه افراد داخل میدان بودند. آن‌ها در کنار جامعه ورزش با دلگرمی و پشتیبانی، سربلند از میدان بیرون آمدند.

وی در خصوص مشکلات فعالیت باشگاه‌های ورزشی اذعان کرد: به‌طور مستمر پیگیر این مسئله بودیم و ایرادی که وجود داشته، این بود که از همان ابتدا که رنگ‌بندی و گروه‌بندی آغاز شد باید باشگاه‌های ورزشی هم به زمره مشاغل ورزشی ورود پیدا می‌کرد.

نوروزی با بیان اینکه اردوهای تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر نیز باید هم‌تراز باشگاه‌ها باشد، گفت: برخی ورزشکاران قراردادهای مالی داشتند اما باشگاه‌ها هیچ گردش مالی را به خود نمی‌دیدند و بدون فعالیت هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شدند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به طرح ظهور باشگاه‌های ایمن، عنوان کرد: این طرح به‌شکل فی‌الفور تهیه شد و تحویل کارشناسان وزارت بهداشت داده‌شد تا طی چند روز آینده به سطح کشور اعلام شود.

او در خصوص این طرح تشریح کرد: چنانچه باشگاهی پروتکل‌های مورد نیاز و در سطح قابل قبول ستاد کرونا را فراهم‌سازی کند، بدون توجه به رنگ و گروه‌بندی در هر شرایطی منوت به پارامتر های مشخص قادر به فعالیت خواهد بود.

نوروزی در پاسخ به مزیت‌های این طرح خاطرنشان کرد: دیگر لازم نیست باشگاهی مدام تعطیل و بازگشایی شود و ورزش کشور شل‌کن سفت کن ندارد. تعطیلی‌های مداوم آسیب جدی به استخرها و تأسیسات آن وارد کرده که این طرح به کمک این حوزه نیز خواهدآمد.

وی در خصوص دغدغه ورزشکاران در خصوص بیمه‌های ورزشی یادآور شد: با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی، ورزشکاران در حال حاضر با پرداخت ۳۰ هزار تومان حق بیمه تا ۱۵ میلیون تومان خدمات دریافت می‌کنند. قهرمانان و ورزشکارانی که مدال کسب کنند، بر حسب کسب نوع مدال خود، در صورت خسارت و مصدومیت، تا سقف ۳۰ میلیون تومان خدمات دریافت پزشکی خواهندکرد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: هزینه‌های درمان به شدت افزایش پیدا کرده است. درآمد فدراسیون در سال ۹۸ به ۵۰ میلیارد رسیده بود، اما در سال گذشته تا ۲۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. هزینه‌های مبارزه با دوپینگ نیز به ۱۰ میلیارد تومان رسیده و درآمدها پایین آمده است. با این وجود هیات‌های ورزشی که فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =