پیرلو از یوونتوس اخراج شد

آندره‌آ پیرلو پس از کسب نتایج نه چندان خوب در فصل گذشته از هدایت بیانکونری کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ یوونتوس به طور رسمی از قطع همکاری‌اش با آندره‌آ پیرلو از سمت سرمربیگری این باشگاه خبر داد.

باشگاه یوونتوس در بیانیه خود آورده است: متشکریم آندره آ؛ این اولین کلماتی است که باید در پایان این تجربه خاصی که با یکدیگر سپری کردیم، به زبان بیاوریم. چند ماه پیش آندره آ پیرلو، اولین ماجراجویی اش به عنوان سرمربی را روی نیمکت یوونتوس آغاز کرد که انتخاب شجاعانه ای بود برای او آروزی موفقیت می کنیم. ما مطمئنیم که آندره آ دوره درخشانی به عنوان یک سرمربی خواهد داشت.

عملکرد پیرلو در ییونتوس

آندره آ پیرلو که هدایت یوونتوس در فصل 21-2020 را برعهده داشت، توانست همراه با این تیم فاتح سوپرکاپ ایتالیا و کوپا ایتالیا شود و همچنین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند اما حذف از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و قرار گیری در رده چهارم سری آ، باعث شد آندره آ آنیلی، رییس یوونتوس تصمیم به اخراج پیرلو بگیرد. این نتایج برای تیمی که در ده سال گذشته قهرمان لیگ ایتالیا شده بود بسیار ضعیف تلقی می شود به همین دلیل مدیران یوونتوس در اخراج او تردید نکردند.

ناکامی در نخستین چالش مربیگیری

انتخاب پیرلو به عنوان سرمربی تیمی مانند یوونتوس درحالی که هنوز مدرک مربیگری نیز نداشت یکی از تعجب برانگیز ترین تصمیمات تاریخ این باشگاه بوده است. پیرلو در نخستین فصل خود به عنوان سرمربی تجربه ای بد را به جای گذاشت و با کسب نتایج ضعیف به عنوان یک ناکام از یوونتوس اخراج شد.

دوران بازیگری

پیرلو فوتبال خود را از تیم برشا آغاز کرد و پس از آن در تجربه ای ناموفق به اینتر پیوست. مقصد بعدی او میلان بود که نقطه عطف دوران فوتبالش محسوب می شود. پیرلو یازده سال در میلان حضور داشت و  در آنجا به یک بازیساز عمیق در کلاس جهانی تبدیل شد. وی در سال 2011 میلان را به مقصد یوونتوس ترک کرد و در آنجا چهار قهرمانی متوالی در سری آ و همچنین دو قهرمانی سوپرکوپا ایتالیا و یک قهرمانی دیگر در کوپا ایتالیا به دست آورد. در سال 2015 به باشگاه نیویورک سیتی در لیگ آمریکا پیوست و دو سال در این تیم توپ زد.

دوران ملی

پیرلو 116 مسابقه برای تیم ملی فوتبال ایتالیا انجام داده‌ است. او اولین بازی خود را برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در سال 2002 انجام داد و در المپیک 2004 به عنوان کاپیتان کشور خود به مدال برنز رسید. پیرلو همچنین نماینده کشورش در مسابقات قهرمانی اروپا یوفا 2004، 2008، جام‌های جهانی فیفا 2010 و 2014 و جام‌های کنفدراسیون‌های فیفا 2009 و 2013 بود.

افتخارات پیرلو

آندره آ پیرلو  افتخارات زیادی به عنوان بازیکنان بدست آورده است که قهرمانی در جام جهانی آلمان سرآمد آنها است. او در رده باشگاهی نیز پرافتخار بوده است شش قهرمانی در سری آ ، دو قهرمانی در کوپا ایتالیا، سه بار قهرمانی در سوپرجام ایتالیا، دوبار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دومرتبه قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک بار قهرمانی در جام باشگاه های جهان از مهم ترین افتخارات او در دوران بازیگری محسوب می شود.

انتهای یپام/

کد خبر: 1097302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =