مهارت‌، نتیجه تجربه‌، تربیت‌ و آموزش‌ است‌

دانشمند برجسته کشور تأکید کرد: دانش تمام‌شدنی نیست و مهارت‌، نتیجه تجربه‌، تربیت‌ و آموزش‌ است‌ که‌ به‌ تدریج‌ طی‌ یک‌ مدت‌ زمان ‌طولانی‌ در شخص‌ ایجاد می‌شود و تا پایان عمر در درون آدمی باقی‌ می‌ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با رحمت‌الله قدیمی چرمهینی فوق‌دکتری مهندسی مکانیک از آمریکا و مهندس سابق ناسا متولد شهر چرمهین لنجان از توابع استان اصفهان در شهرداری چرمهین دیدار کردند.

دانشمند برجسته کشور در این دیدار عوامل تعیین‌کننده موفقیت را توانایی عملکرد افراد در کار تیمی دانست و اظهار کرد: کار تیمی برای دستیابی به اهداف کلی کشور مهم و ضروری است. کارکردن در یک تیم به ما این امکان را می‌دهد تا از اشتباهات یکدیگر درس بگیریم و دامنه مهارت‌های خود را گسترش داده، ایده‌های جدیدی را به کمک همکاران جدید کشف و در نهایت با رویکردها و راه‌حل‌های نوین و خلّاقانه راه‌حل‌های مؤثری را پیدا کنیم.

قدیمی چرمهینی، همکاری علمی و تحقیقاتی با دانشگاه آزاد اسلامی را موجب مباهات دانست و اضافه کرد: مراکز علمی با وجود امکانات و تجهیزات کافی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی نخبگان و انتقال دانش پیشرفته و تجربه و ایده‌های فناورانه در راستای رشد خلّاقیت و نوآوری دانشجویان بسیار تأثیرگذار باشند.

مؤلف کتاب «خستگی و شکست در جامدات» با تأکید بر استفاده از تکنولوژی کشورهای موفق بیان کرد: ﺗﻨﻬـﺎ راه ﻋﻤﻠـﯽ ﺟﺒـﺮان ﻋﻘـﺐ‌ﻣﺎﻧـﺪﮔﯽ ﯾـﮏ ﮐﺸﻮر اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺠﺎرب ﻣﻮﻓﻖ دﯾﮕﺮان در ﻋﺮﺻﻪ‌ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ است، بنابراین با مطالعه تکنولوژی کشورهای توسعه‌یافته باید روی موج تکنولوژی سوار شویم و از علم و دانش آنها برای توسعه بیشتر کشور استفاده کنیم.

این دانشمند ممتاز کشور تأکید کرد: دانش تمام‌شدنی نیست و مهارت‌، نتیجه تجربه‌، تربیت‌ و آموزش‌ است‌ که‌ به‌ تدریج‌ طی‌ یک‌ مدت‌ زمان ‌طولانی‌ در شخص‌ ایجاد می‌شود و تا پایان عمر در درون آدمی باقی‌ می‌ماند.

قدیمی چرمهینی با تأکید بر فراگیری علم نوین افزود: تا شروع نکنیم و کار را در عمل انجام ندهیم هرگز موفق نخواهیم شد. زمانی می‌توانیم ادعا کنیم مطلبی را فراگرفته‌ایم که آن را عملاً اجرا کنیم، درغیراینصورت فقط خوانده‌ایم و فکر می‌کنیم که می‌دانیم.

این دانشمند برجسته کشور با اشاره به گفته سعدی که سه چیز پایدار نماند، مال بی‌تجارت، علم بی‌بحث و ملک بی‌سیاست، اظهار کرد: با نگاه به کشورهای توسعه‌یافته، متوجه می‌شویم که مهارت‌آموزی به مردم را به عنوان اصلی جدایی‌ناپذیر در پیشرفت کشورشان مورد توجه قرار داده‌اند، بنابراین در کشور ما نیز باید برای اشتغال‌زایی جوانان دانش فنی ایجاد شود.

وی افزود: اکنون کشور ما ۹۹ درصد تکنسین خانم و آقا نیاز دارد؛ بنابراین برای رفع فرار مغزها، باید امکانات را برای نخبگان فراهم کنیم و با تأمین زندگی آنها اجازه ندهیم حتی یک ایرانی به خارج از کشور برود.

مؤلف کتاب «خستگی و شکست در جامدات» با بیان توانایی نخبگان در کشور ایران خاطرنشان کرد: در سوئد که یک کشور با آب و هوای غالباً ابری است از سلول‌های خورشیدی برق تولید می‌کنند و ما نیز می‌توانیم با استفاده از همین روش، توسط نخبگان کشورمان در یزد و کرمان و همچنین از انرژی باد در سیستان و بلوچستان برق تولید کرده و به دنیا صادر کنیم.

قدیمی چرمهینی با بیان اینکه مردم ایران نخبه هستند، مطرح کرد:  تعلیم و تربیت در کشور باید در بستر تحول قرار گیرد، از این رو آموزش و پرورش باید با نگاهی به آنچه که در فلسفه تعلیم و تربیت دارد رویکرد خود را از نمره‌محوری به مهارت‌افزایی و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند با اصل نگرش به کار تیمی تغییر دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =