جوابیه دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به خبر ایسکانیوز

سرپرست اداره کل فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درپی انتشار گفت‌وگوی ایسکانیوز با دبیر یکی از کانون‌های فرهنگی دانشگاه که محتوای آن نقد عملکرد مسئولان فرهنگی بود جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ درپی انتشار گفت‌وگوی با تیتر «عملکرد مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ علوم پزشکی سلیقه‌ای است» در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران که با سجاد باغ‌شیخی دبیر کانون فرهنگی «مستندسازی شهید آوینی» دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران صورت گرفته و نقدهایی به مسئولان این دانشگاه از سوی وی انجام شده است، مصطفی قاضی مرادی سرپرست اداره کل فرهنگی این واحد جوابیه‌ای صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

با توجه به مطلب منتشر شده در خبرگزاری ایسکانیوز، مورخ 7 خردادماه 1400، با عنوان «عملکرد مسئولان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی سلیقه ای است» و با هدف تنویر افکار عمومی، توضیحاتی پیرامون مطالب خلاف واقع منتشرشده در این خبرگزاری، ارائه می گردد.

1- در ابتدای این گفتگو، اشاره به تغییرات مکرر مسئولین فرهنگی شده که صحت و سقم این مطلب، براحتی قابل بررسی است چرا که ثبات مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به سایر زیر مجموعه های دانشگاه آزاد بسیار برجسته می باشد. به عنوان نمونه مدیر کل فرهنگی سابق حدود 10 سال در این سمت انجام وظیفه می­کرده­اند.

2- در قسمتی از گفتگو در کمال بی اخلاقی، مسئولین فرهنگی دانشگاه به نوعی متهم به عدم حمایت از  برنامه­های فرهنگی مرتبط با ارزش های دفاع مقدس و مقام والای شهدا شده اند. این در حالی است که در چند ماه اخیر و همزمان با دوره معاونت جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه، به طور متوسط هر ماه، 4 برنامه متنوع اختصاصی مرتبط با پاسداشت ارزشهای والای دفاع مقدس برگزار شده است. دیدار با خانواده های معزز شهدا، برگزاری مسابقات، ساخت نشان یادبود تصاویر شهدا و …. از جمله این برنامه ها می باشد. لازم به ذکر است که دانشگاه علوم بزشکی آزاد اسلامی تهران، طراح و مجری طرح استانی "سلام سردار دلها" بود که به پیشنهاد واحد مطرح و با کیفیت مثال زدنی برگزار گردید.   

3- بر خلاف ادعای مصاحبه شونده، از زمان تصدی چهار ماهه معاون جدید فرهنگی دانشجویی، جناب آقای دکتر رسولی، همواره به کانون­های دانشجویی به عنوان مراکز اثربخش فرهنگی توجه ویژه شده و این کانون­ها اولویت اصلی معاونت بوده­اند. شاهد بر این مدعا، تاسیس قطعی 2 کانون دانشجویی جدید، فعال سازی مجدد 3 کانون غیر فعال و همچنین در شرف تاسیس بودن کانونی دیگر طی این دوره کوتاه، با وجود رکود فعالیتهای دانشجویی بخاطر شرایط سخت بیماری کرونا می باشد.

4- تاسیس کانون دانش آموختگان با هدف بهره گیری از پتانسیل فارغ التحصیلان عزیز دانشگاه از یک سو، طرح فاخر امدادگران سلامت کریمه (با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (ع) و بسیج اساتید) با هدف ساماندهی و آموزش حرفه­ای جهادگران سلامت از سوی دیگر، سندی متقن بر بطلان ادعاهای بی اساس مبنی بر عدم حمایت از غعالیت­های دانشجویی است. 

5- همچنین شورای فرهنگی دانشگاه که توسط مصاحبه شونده مورد نقد قرار گرفته، 8 عضو حقوقی دارد که ریاست دانشگاه، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسئول بسیج، معاون فرهنگی دانشجویی و مدیر کل فرهنگی از جمله این اعضا بوده و متولی بررسی و تایید برنامه­های فاخر فرهنگی می باشند. بدیهی است تصویب هر برنامه نیازمند کسب بیش از نصف آرا اعضای محترم می باشد.

6- جهت شفاف سازی اذهان عمومی، گزارشی کوتاه از هزینه کردهای مصوب این معاونت طی 12 ماه گذشته، ارائه می­شود.

· طی این مدت، با وجود تعطیلی و مشکلات گسترده ناشی از بیماری کرونا، مبلغی بالغ بر 380 میلیون تومان جهت اجرای برنامه های فرهنگی تصویب و هزینه شده است.

· سهم نهاد از این مبلغ 20% ، اداره کل 28%، بسیج 24%، دانشکده ها 8% و کانون­ها  21% می باشد.

· از 21% سهم کانون ها که مبلغی بالغ بر 79 میلون تومان است، کانون مستند سازی شهید آوینی مبلغی بیش از 38 میلون تومان، یعنی حدود 50% بودجه کانون­ها را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که دانشگاه دارای 6 کانون فعال می باشد و اکثر فعالیت­های این کانون ها برخلاف کانون فوق الذکر، فعالیت های دانشجویی خود را با هزینه­ای به مراتب کمتر به انجام رسانیده اند.

7- از آنجا که معاونت فرهنگی دانشجویی حمایت از برنامه­های فرهنگی فاخر و اثرگذار را مشروط بر حاکم بودن روحیه دانشجویی و بدور از نگاه اقتصادی، وظیفه خود می داند؛ بستر مناسب جهت ارتباط عادلانه با سایر کانون ها و ایفا نقش ایشان در برنامه­های فرهنگی فراهم گردیده  است.

8- در پایان به استحضار مخاطبان محترم می­رساند، در آخرین شورای فرهنگی دانشگاه که در تاریخ 5/3/1400 برگزار گردید، کانون مستند سازی شهید آوینی سه طرح به شورا ارائه نمود که این طرحها به دلایل ذیل مورد نظر و تصویب اعضای محترم شورای فرهنگی قرار نگرفت:

الف. ساخت مستندی با موضوع مدافعان سلامت با مبلغ پیشنهادی هشت میلون تومان؛ که این طرح به دلیل ساخت مستند مشابه توسط همین کانون با هزینه ای بالغ بر ده میلون تومان، در بهمن ماه گذشته، مصوب نشد.

ب. طرح آموزش دوره فتوشاپ با مبلغ 2.5 میلون تومان؛ که به دلیل پیشنهاد مشابه «کانون مهدویت سنا» در اجرای بدون هزینه این برنامه، به آن کانون ارجاع گردید.

ج. ساخت فتوکلیپ به مناسبت رحلت حضرت امام با مبلغ 300 هزار تومان؛ که به دلیل عدم ارائه طرح پیوستی خلاقانه مورد توجه اعضای شورا قرار نگرفت.

در پایان به استحضار می رساند، معاونت فرهنگی دانشجویی با هدف هم سو کردن کنش­گران فرهنگی دانشگاه، پس از 16 سال اقدام به تدوین سند چشم انداز و برنامه­های راهبردی زیر مجموعه آن نموده است و در این راستا از اساتید زبده و با تجربه دعوت به همکاری نموده و دست یاری به سوی صاحبنظران فرهنگی و منتقدان منصف، دراز می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =