آلگری سرمربی یوونتوس شد

به اعلام باشگاه یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ ماسیمیلیانو آلگری که در تابستان ۲۰۱۹ پس از عدم توافق برای ادامه همکاری با سران باشگاه یوونتوس از این تیم جدا شد بار دیگر هدایت بیانکونری را بر عهده گرفت.

در بیانیه باشگاه یوونتوس آمده است: الگری به نیمکت تیمی رسید که آن را خیلی خوب می‌شناسد و به باشگاهی آمد که دوستش دارد و باشگاه هم او را دوست دارد. الگری آمده تا امروز با اهدافی جدید، یک ماجراجویی جدید را آغاز کند. ما آماده‌ایم تا آینده مان را با الگری بسازیم.

بازگشت پس از دو سال

مکس آلگری که پنج سال متوالی توانسته بود یوونتوس را فاتح اسکودتو کند دو سال پیش با تصمیم فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی وقت یووه و به بهانه ناکامی در کسب لیگ قهرمانان، از سمتش برکنار شد و جای خود را با مائوریتسیو ساری داد. حالا پس از گذشت دو سال بار دیگر او به یوونتوس بازگشته است تا افتخارات گذشته را تکرار کند.

نتایج آلگری در یوونتوس

ماسیمیلیانو آلگری به مدت ۵ فصل هدایت یوونتوس را برعهده داشت و در این مدت ۱۱ عنوان قهرمانی بدست آورد. افتخارات آلگری در یوونتوس، ۵ عنوان سری آ، ۴ کوپا ایتالیا و ۲ عنوان سوپرکاپ ایتالیا بود که او را تبدیل به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ این باشگاه کرده بود. ناکامی بزرگ او عدم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود که همین عامل باعث اخراج او از یوونتوس نیز شد.

دو سال دوری از فوتبال

آلگری پس از آن که از هدایت یوونتوس کنار گذاشته شد تصمیم گرفت که در کنار خانواده و دوستان به استراحت بپردازد و هدایت تیمی را برعهده نگیرد. آلگری در طی این دو سال پیشنهادات زیادی داشت که هیچ کدام از آنها را قبول نکرد. حالا او پس از شارژ مجدد و بدست آوردن انرژی کافی به فوتبال برگشته است تا با دیگر به عنوان سرمربی بیانکونری به ماجراجویی خود ادامه دهد.

دوران مربیگری

آلگری دوران مربیگری خود را از سال ۲۰۰۳ و با تیم‌ های کوچکتر آغاز کرد. پس از آن او موفق شد تیم ساسولو را به قهرمانی سری سی برساند و نقشی کلیدی در صعود این تیم به سطوح بالای فوتبال ایتالیا ایفا کند. همین عامل سبب شد تا او هدایت کالیاری را بر عهده بگیرد و با ثبت عملکرد خوب در این تیم سرمربی تیم میلان شود. مکس آلگری حدود چهار فصل سرمربی میلان بود که توانست در فصل ۲۰۱۱،  آنها را پس از ۷ سال، به مقام قهرمانی سری آ برساند. در سال ۲۰۱۴، آلگری به عنوان سرمربی یوونتوس معرفی شد و موفق شد چهار فصل پیاپی دوگانه داخلی را کسب کند و تبدیل به تنها مربی در پنج لیگ معتبر اروپایی شود که موفق به انجام این کار می‌شود.

دوران بازیگری

دوران بازیگری آلگری پربار نبوده است او به عنوان هافبک در باشگاه‌های بسیار زیادی بازی کرده است که اکثر آنها تیم‌های درجه پایینی بوده اند. او تقریبا در دوازده تیم مختلف ایتالیایی بازی کرده است که کالیاری و ناپولی مهم ترین آنها محسوب می شوند. بیشترین حضور او در یک تیم به دوران حضورش در پسکارا برمیگردد که در طول پنج فصل، ۱۱۰ بازی را برای این تیم انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =