همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری

دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 40 درصد سهم آموزش عالی استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سه واحد شهرکرد، فارسان و بروجن و دو پردیس اردل و لردگان با 10 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی تامین می شود.

ابراهیم رحیمی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی  واحد شهرکرد از سال 1362 با 6 رشته در مقطع کاردانی شروع به کار کرده و توانسته است در مدت 38 سال، 125 رشته در مقاطع مختلف را به مجموعه خود اضافه کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در کنار آموزش و پرورش، آزمایشگاه های بسیار تخصصی دارد که در مراکز تحقیقاتی، جزو مجهزترین آزمایشگاه ها در سطح کشور است و دستگاه های موجود در این آزمایشگاه را در کمتر دانشگاه های آزاد سطح کشور می توان دید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه یادآور شد: مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تنها مرکزی است که به عنوان شرکت دانش بنیان در استان چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: مزرعه ی 53 هکتاری که 8 هکتار آن زیر کشت گیاهان دارویی است که این گیاهان به روش مدرن، با حداقل آلاینده ها، فلزات سنگین و کوددهی پرورش داده شده اند. کاشت گیاهان دارویی که بومی استان چهارمحال و بختیاری نیستند در این مرکز انجام شده است و این گیاهان بیشتر از زیستگاه اصلی خود عملکرد دارند و حدود 8 برابر اسانس دهی داشته اند.

رحیمی اضافه کرد: هرم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، با وجود 20 عضو استادتمام، 24 عضو دانشیار، 120 عضو استادیار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بسیار عالی است. نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم یک به 40 و نسبت کارمند یک به 38 است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در سند توسعه استان چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی و آرامش استان، توسعه بر مبنای آموزش قرار گرفت تا استان چهارمحال و بختیاری به قطب دانشگاهی کشور تبدیل شود و توسعه از طریق جذب نیروی علمی اتفاق بیفتد.

احمدرضا محمدی افزود: برای اجرای سند توسعه استان چهارمحال و بختیاری، فضاهایی در اختیار دانشگاه های استان که به عنوان قطب های اصلی علمی استان هستند قرار گرفت. اعضای هیات علمی خوب و گروه های علمی زیادی با این طرح همراه شدند.

وی بیان کرد: در حوزه آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری، با چالش روبه رو هستیم. بخشی از این چالش ها، عملیاتی، بخشی ایجاد منابع وارتباط با مشتری است و بخشی هم نیاز به استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها برای به روزرسانی فعالیت ها و خدمت رسانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد یادآور شد: تمام ظرفیت های آبی استان چهارمحال و بختیاری متکی بر آب های زیرزمینی است و از ظرفیت آب های سطحی که از سیلاب ها روان می شود و از منابع موجود در پشت سد برای کشاورزی و شرب و صنعت استفاده نمی شود. 12 دشت استان دچار خشکی شده اند و فرونشست آب های زیرزمینی به معنای آغاز مرحله ی بیابا زایی و برگشت ناپذیر است.

محمدی مطرح کرد: برای از بین بردن مشکلات و چالش های آب و فاضلاب، نیاز به همکاری دانشگاه ها و پشتوانه علمی در قالب طرح های تحقیقاتی و پژوهشی با سه دانشگاه مطرح استان که قطب علمی استان هستند، است که اگر استفاده از منابع زیر زمینی به منابع سطحی تغییر پیدا کند، آینده استان چهارمحال و بختیاری تضمین می شود.

این تفاهم نامه با حضور مسئولین دانشگاهی و شرکت آب و فاضلاب در خصوص اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین به منظور دستیابی به دانش فنی و توسعه فناوری مرتبط، ایجاد کارگروه تحقیقاتی مشترک به منظور تسهیل و بسترسازی جهت اجرای پروژه‌های پژوهشی، تبادل نشریات و کتب تخصصی، برگزاری دوره‌ها و سمینارهای مشترک تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097364

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =