مشارکت ۳۵۰ تیم از استان تهران در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی

رئیس دبیرخانه مرکزی کرسی‌‎های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی از مشارکت ۳۵۰ تیم از استان تهران در نخستین دوره رویدادملی کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد.

مهدی اقراریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به لزوم برگزاری نخستین دوره رقابت‌های دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه اظهارکرد: مقام معظم رهبری در فضای دانشگاه، دغدغه‌های گوناگونی دارند که یکی از مهم‌ترین این دغدغه‌ها، اسلامی شدن دانشگاه‌ها محسوب می‌شود؛ به طوری که ایشان در دیدار اخیر خود با تشکل‌های دانشجویی نیز بر همین موضوع تاکید کردند.

وی افزود: توسعه کرسی‌های آزاداندیشی نیز یکی از محورهای مهم اسلامی شدن دانشگاه‌هاست و مقام معظم رهبری سالیان متمادی بر برگزاری این کرسی‌ها در فضای دانشگاهی تاکید کرده بودند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز با برگزاری اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و همانطور که ریاست دانشگاه بر آن تاکید دارد، این فرآیند باید زودتر از این انجام می‌شد اما برخی موانع مانند شیوع کرونا سبب شد تا اندکی با تاخیر مواجه شود.

اقراریان ادامه داد: استان تهران به عنوان دبیرخانه مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی، هدایت و نظارت کرسی‌های آزاداندیشی در سطح واحدهای کشور را برعهده گرفته است و خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش‌های همکارانمان در معاونت فرهنگی و دانشجویی، توانستیم اولین دوره از رقابت‌های کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را برگزار کنیم.

رئیس دبیرخانه مرکزی کرسی‌‎های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تعداد تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه به شرایط کرونایی کشور، شاهد استقبال خوبی از این مسابقات بوده‌ایم. حدود ۶هزار نفر از دانشجو در قالب هزار و ۵۰۰ تیم ۴ نفره در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. نحوه برگزاری این مسابقات به گونه‌ای است که ۲ نفر به عنوان سخنران اول و دوم و ۲ نفر به عنوان پژوهشگر و پشتیبان در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۳۵۰ تیم از استان تهران در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند به گونه‌ای حدود یک چهارم از تیم‌های شرکت کننده از استان تهران بودند. پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده باتوجه به تجربه‌ای که در مرحله اول رویداد به دست آورده‌ایم، شاهد افزایش مشارکت دانشجویان باشیم. این رویداد در سطح ملی درحال برگزاری است که در هرکدام از محورها، ۱۶ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

اقراریان درباره تاثیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بصیرت افزایی دانشجویان و نقش آفرینی هرچه بهتر در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم سالاری پایه اساسی جمهوری اسلامی است؛ درواقع بدون جمهوریت نمی‌توانیم آن تحول مدنظرمان در جامعه را تحقق ببخشیم. جمهوریت وابسته به حضور مردم به تمامی عرصه‌ها است که یکی از آن‌ها، عرصه نقد، گفت‌وگو و مطالبه گری است. دانشجویان علاوه بر نقادی، باید پیگیر و مطالبه گر باشد و بنظر می‌رسد کرسی‌های آزاد اندیشی مقدمه‌ای بر بصیرت افزایی و انتخاب درست در انتخابات باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =