روحانی از علل مشارکت پایین در انتخابات سخن نگوید

بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه‌ کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند: فردی که 8 سال از پشت شیشه‌های کاخ نیاوران و ماشین­‌های ضد گلوله­ با مردم ارتباط گرفته، از علل کاهش مشارکت در انتخابات سخن نگوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، 7 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ کشور در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور به وی توصیه کردند در این واپسین روزهای دولت تدبیر و امید سر به درگاه الهی فرو برده و در محضر مردم از علل مشارکت پایین سخن نگویید.

خدمت  در نظام اسلامی دارای ارزش مضاعف و بی­ نظیری است؛ زیرا هرگونه یاری­ رسانی به ملت­‌های مستضعف و اعتلا ملت ایران اسلامی کمک به رونمایی از الگوی مستقل اسلام برای جامعه سازی و مدیریت جامعه است که این امر نیز بر سه پایه «ایمان، علم و عمل» استوار ­می ­باشد. علت الگو شدن و محبوبیت و موفقیت افرادی چون سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید باهنر و رجایی فقط و فقط تحقق سیاست­ ورزی بر چنین اهداف مقدسی بوده است که نهایتا منجر به اعتلا ایران بزرگ اسلامی و رهایی مستضعفان از چنگ جهان­خواران خواهد شد. این مقدمه بیان شد تا حضرتعالی در جریان باشید معیار اساسی سیاست­مداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی شهدایی بوده­‌اند که در «عمل» ایمان و علم خود را بر اراده الهی و ملت را نشان داده ­اند.

در نامه خطاب به روحانی آمده است: حضرتعالی دیروز در جلسه هیئت دولت از «دخالت ندادن مردم در اداره کشور» گلایه کردید و  همه ارکان نظام را دعوت به صداقت و محرم دانستن مردم کردید. گویی فراموش کرده ­اید دولت متبوع حضرتعالی یکی از «محرمانه ترین دولت‌­های بعد از انقلاب» بوده ­است؛ از جزئیات مذاکرات با غربی­ها و قراردادهای بین‌المللی گرفته تا گران کردن قیمت بنزین  که تا یک ساعت قبل از گرانی این حامل انرژی احدی از ملت ایران خبر از این تصمیم نداشت.  همه و همه پشت درهای بسته و بدون اندکی صحبت با مردم و نظرخواهی از آنان تصمیم گیری شد و کشور را دچار معضلات سیاسی- امنیتی کرد. دولت عجول شما در به سرانجام رساندن کدام یک از توافق­ها با آژانس بین­ المللی انرژی اتمی  را به سمع و نظر مردم رسانده ­است؟ چگونه می‌شود دولتی که در طرح­های ناکام مختلف آسیب‌­های فراوان به مردم رسانده است و ذره­ای با مردم صداقت به خرج نمی­ دهد، از راست­گویی و محرم دانستن مردم سخن بگوید؟

در این نامه مطرح شده است: همچنین ­در سخنانی حیرت­ آور گفته ­اید «اگر خدای نکرده در انتخابات حضور کمرنگ باشد و مسائلی برای مردم روشن نباشد، انسجام ملی ما چه خواهد شد؟ مصلحت ملی ما چه خواهد شد، امنیت کشور چه می‌شود؟ حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟!». گویا در جریان نیستید پس از دولت های نهم و دهم - با همه انتقادات و کج‌روی‌های سیاسی و اقتصادی- امید مردم به تغییر اوضاع و بهبود وضعیت اقتصادی از بین نرفت و بذرهای امید در دل مردم وجود داشت.  اکنون و پس از هشت سال بی­‌تدبیری­ های دولت تدبیر و امید طبق همه نظرسنجی‌های موجود از جامعه، گویی هر نگاهِ رو به جلویی ساقط شده­ است. مقصر اصلی بهم‌ریختگی ساختار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور و آشفتگی «انسجام ملی» دولتی است که با بی‌رمقی و سنگینی حال، توان اصلاح کشور را از خود و ملت گرفته‌ است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: حضرتعالی روزی به ضرر منافع مردم ایران تصمیم به ارز پاشی در میان نزدیکان خود به بهانه‌ حل مشکل مردم گرفتید؛ تا جایی که معاون شما خود را نجات دهنده اقتصاد کشور معرفی می­ کرد، در حالی که نه تنها مشکل مردم حل نشد بلکه صندوق ذخیره ارزی را هم خالی کردید تا روز به روز شاهد کاهش ارزش پول ملی مان باشیم. عاقبت مذاکرات مخفیانه با غربی­ها حاصلش برجام نافرجامی است که ادعا شد هم چرخ معیشت مردم را می­چرخاند و هم سانتریفیوژها را. نه زندگی مردم چرخید  و نه چرخ صنعت هسته‌ای؛ مردم در زندگی روزمره خویش گرفتار صف­های طویل مرغ، برنج، روغن  شدند و صنعت هسته‌ای گرفتار نفوذی‌­ها، بتن­ ریزی‌­ها و انفجارها شد. شما تنها رئیس جمهوری بودید که برای تامین هزینه‌های دولت خود دست در جیب مردم کردید و سرمایه ­های آنها را با راه ­اندازی « تریبون دروغ» بر باد دادید. چه کسی پاسخ­گوی برباد رفتن امید و سرمایه اجتماعی در فاجعه بازار سرمایه خواهد بود؟ نمی‌خواهید یک بار، فقط یک­بار جهت ایجاد فاجعه طرح بنزینی آبان ۹۸ از مردم عذرخواهی کنید؟

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: کسی که 8 سال از پشت شیشه‌های کاخ نیاوران و ماشین­‌های ضد گلوله­ با مردم ارتباط گرفته و تلخندهای آنان را معیار ارزیابی می­‌داند؛ صلاحیت سخن گفتن در مورد افزایش مشارکت سیاسی و دخالت دادن مردم در تصمیم­ گیری‌­ها را ­ندارد. اکنون با قلوبی زخم خورده از بی‌مهری­‌های هشت ساله «دولت تدبیر و امید» به حضرتعالی که رئیس این دولت بوده ­اید توصیه می‌کنیم در این واپسین روز های حکمرانی خویش سر به درگاه الهی فرو برید و در محضر مردم از علل مشارکت پایین سخن نگویید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =