آموزش مجازی بزرگترین مشکل دانشگاه‌هاست

استاد نمونه سال ۱۴۰۰ دانشگاه شهید بهشتی گفت: آموزش مجازی، بزرگترین مشکل دانشگاه‌های ایران است و من موافق این نوع آموزش نیستم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین آدابی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است که به عنوان استاد سرآمد آموزشی کشور در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد، وی زمین شناس نمونه سال ۹۰ و پژوهشگر برتر کشور در سال ۹۱  است. آدابی دوره دکتری و کارشناسی ارشد را با استفاده از بورسیه وزارت علوم در کشور آمریکا و استرالیا گذرانده و از جمله دیگر سوابق درخشان وی می‌توان به تالیف و ترجمه ۱۰ کتاب و انتخاب ۲ کتاب به عنوان کتاب‌های سال توسط انجمن زمین‌شناسی کشور اشاره کرد.

آدابی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، آموزش مجازی را بزرگ‌ترین مشکل آموزشی کشور دانست و اظهار کرد: من موافق آموزش مجازی نیستم چون دانشجویان در کلاس‌های حضوری عملکرد بهتری نسبت به کلاس‌های مجازی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که کمبود امکانات آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای، یکی دیگر از مشکلات آموزشی کشور است، افزود: درست است که دانشجویان به کمک اینترنت می‌توانند دسترسی خوبی به مقالات کلیدی داشته باشند؛ اما به نظرمن، کتابخانه دانشگاه‌ها باید مجهزتر از وضعیت فعلی باشند.

وی با اشاره به این که دانشگاه‌ها باید امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی را فراهم کنند، گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ایران از نظر تجهیزات آزمایشگاهی فقیرند. به همین دلیل فرصت مطالعاتی برای پژوهشگران و دانشجویان خیلی محدود شده است و این موضوع به آموزش و پژوهش صدمه می‌زند.

آدابی زیرساخت‌های ضعیف را مانع اصلی آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها دانست و عنوان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور ضعیف است. برای مثال دانشجویی که در یاسوج یا در بخش دور افتاده‌ای از کشور مانند سیستان بلوچستان زندگی می‌کند، امکانات اینترنتی، کامپیوتری و برق ضعیف‌تری نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان با تاکید بر لزوم بهبود زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور، اظهار کرد: به نظر من، بسیاری از مشکلات آموزشی دانشجویان با رفع مشکلات زیر ساختی  بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =