دانشگاه آزاد اسلامی قطب علمی پدافند غیرعامل کشور است

سردار غلامرضا جلالی در مراسم امضای اساسنامه مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل بیان کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات مؤثر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه، به قطب علمی پدافند غیرعامل کشور تبدیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم امضای اساسنامه مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید محمود رضا آقامیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور و حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل کشور وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور به‌منظور ارتقای تخصص‌ها و مهارت‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرائی، مراکز آموزشی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های لشکری و کشوری و آحاد مردم در زمینه مدیریت و تخصص‌های وابسته به پدافند غیرعامل و همچنین بالا بردن توانمندی، سطح آگاهی، دانش فنی و مهارت افزایی جامعه هدف به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری به‌تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها تأسیس شده است.

این مجتمع آموزشی در راستای تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهم‌نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه آزاد استان تهران، برابر اهداف، رسالت و مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجادشده و منطبق بر مفاد اساسنامه‌ای که در این مراسم به امضا رسید اداره خواهد شد.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم بابیان اینکه در دنیای امروز تهدیدات، متناسب با توسعه فناوری تغییر شکل داده‌اند، بیان کرد: این تحولات نیازمند ایجاد آمادگی است که بدون درک و اشراف علمی و فناورانه میسر نمی‌شود و این مهم نیز جز با تولید دانش بومی روی نخواهد داد. به گفته وی، سازمان پدافند غیرعامل کشور هدفمندتر کردن رویکردهای آموزشی و پژوهشی را به‌عنوان یکی از استراتژی‌های خود در دستور کار قرار داده است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ما در تلاشیم تا در نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل، موضوعات مرتبط با آموزش عمومی و توسعه رشته‌های پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهیم.

سردار جلالی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: خوشبختانه در بین مراکز علمی کشور این دانشگاه با درک درست شرایط و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، اقدامات خوبی را در این زمینه اجرایی کرده است که یکی از ثمرات آن انجام بیش از ۷۰۰ پایان‌نامه و رساله در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی راه‌اندازی مدارس عالی آموزش مهارتی پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی را نشان از ظرفیت‌های گسترده این دانشگاه در راستای توسعه دانش‌بنیان پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات ظرفیت خوبی را در جهت پیشبرد اهداف در اختیار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار می‌دهد. به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با پیگیری‌ها و اقدامات مؤثر مسئولان این دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال به قطب علمی پدافند غیرعامل کشور تبدیل شده است که با استفاده از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه ازجمله قریب به ۳۳ هزار دانشجوی فعال و ۵۰۰ هیئت‌علمی، نظام مسئله محور پدافند غیرعامل در این دانشگاه طراحی و راه‌اندازی شده که اقدامی شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =