نگرانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا از ناآرامی‌ها در کلمبیا

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بر گفتگو به عنوان تنها راه حل ممکن برای حل بحران در کلمبیا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل یکتا پرس به نقل از خبرگزاری اسپانیایی افه، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بر گفتگو به عنوان تنها راه حل ممکن برای حل بحران در کلمبیا تاکید کردند و از گذشت یک ماه از ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده در این کشور و نیز افزوده شدن بر تعداد کشته ها ابراز نگرانی کردند.

با گذشت یک ماه از اعتراضات و کشته شدن افراد در درگیری‌های میان پلیس و افراد مسلح در ناآرامی ها، "کارلوس روئیس ماسیو"، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از همه بازیگران درگیر می‌خواهم از خشونت اجتناب و دوری کنند و همه کارهای ممکن برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از شدت گرفتن آن را صورت دهند».

او همچنین بر «لزوم تقویت مذاکره به عنوان ابزاری اساسی برای حل درگیری ها» تاکید کرد.

پس از «وقوع حوادث جدی در کالی» در روز جمعه که با گذشت یک ماه از اعتراضات اجتماعی و سیاسی در این کشور آمریکای لاتین همزمان بود؛ نماینده سازمان ملل متحد اذعان داشت: «در هر وضعیتی، حتی در سخت‌ترین شرایط باید به سمت گفتگو حرکت کنیم».

از سوی دیگر، ۱۷ سفیر از اتحادیه اروپا در کلمبیا روز شنبه از «گفتگو و مذاکره به عنوان تنها راه برای خروج پایدار از بحران» حمایت کردند و از دولت و کمیته ملی اعتصاب درخواست کردند از جلسه پیش روی خود به منظور «دستیابی به اجماع لازم» بهره ببرند.

علاوه بر این، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته درخواست کرد به صورت فوری «راه گفتگو از سر گرفته شود تا به نگرانی‌های همه افراد و نیز رعایت بی قید و شرط حقوق بشر پاسخ داده شود».

انتهای پیام/

کد خبر: 1097526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =