تصمیم انگلیس برای ارسال جنگنده به افغانستان

انگلیس به منظور حمایت از خروج سربازان آمریکایی و انگلیسی، جنگنده به افغانستان می‌فرستد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از نشریه ساندی تایمز، فرمانده نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد این کشور قرار است به منظور حمایت از خروج سربازان آمریکایی و انگلیسی و در سایه توافق با نیروهای طالبان، جنگنده در افغانستان مستقر کند.

بر اساس این گزارش، دریادار «تونی راداکین» در این خصوص گفت: گفتگوها در این خصوص در حال انجام است تا ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به اقیانوس هند فرستاده شود و پس از ان هواپیماهای آن می‌توانند ایمنی را در میان نگرانی‌ها در خصوص وقوع حمله فراهم کنند.

او گفت: شما می‌توانید این ناو هواپیمابر را در فضایی ایمن در اقیانوس هند قرار دهید و سپس شما هواپیماها را بر فراز افغانستان به منظور حمایت از سربازان (در حال خروج) خواهید فرستاد.

بر اساس گزارشها، این، نخستین ماموریت رزمی انگلیس در افغانستان ازسال ۲۰۱۴ به حساب می‌آید و جنگنده‌های رادار گریز اف-۳۵ از اسکادران ۶۱۷ و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا حضور خواهند داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل اعلام کرده بود که جنگ آمریکا در افغانستان را پایان خواهد داد و قول داد تا تمامی نیروهای آمریکایی که شمار آن‌ها به ۲۵۰۰ تن می‌رسید، از ماه مه خارج کند.

ژنرال نیک کارتر، رئیس نیروهای مسلح انگلیس در آن زمان اعلام کرد این تصمیم را خواهد پذیرفت؛ هرچند از آن استقبال نمی‌کند.

انگلیس نیز اعلام کرده است نزدیک به ۷۰۰ سرباز را از افغانستان خارج می‌کند. این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد ائتلاف در حدود ۷ هزار پرسنل نظامی خود را خارج خواهد کرد.

قرار است خروج این نیروها تا ۱۱ سپتامبر، یعنی بیستمین سالگرد حملات تروریستی به نیویورک و واشنگتن به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =