نیکزاد: قطار قوه مجریه از ریل خارج شده است

رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصاد مشکل داریم و قطار قوه مجریه از ریل خارج شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح ستاد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: انقلاب اسلامی نوع جدید حکمرانی در جهان است و این حکمرانی توسط معمار کبیر انقلاب شکل گرفت و امام خمینی(ره) برای مردم نقش ویژه‌ای قائل شدند.

وی ادامه داد: ما در ظرف اسلام می‌توانیم با رای و نظر مردم همه مسئولان را انتخاب کنیم ما هم که در مجلس نماینده شما هستیم نمی‌توانیم برخلاف قانون اساسی و اسلام، قانونی را وضع کنیم، البته هیچ مسئولی نیامده بگوید که من آمده‌ام تا خیانت کنم، اما در عمل چیز دیگری را نشان داده‌اند.

نیکزاد گفت: مهمترین اصل رعایت قانون شورای محترم نگهبان است و من اولین نکته‌ای که می‌خواهم به شما بگویم مظلومیت انقلاب اسلامی است. واقعیت این است که اقدامات دولت و مجلس‌ کار را به جایی رسانده است که ما در بحث معیشت و عزت بین المللی و مباحث فرهنگی دچار مشکلات بسیاری شده‌ایم.

وی ادامه داد: دلیل این است که باور مردم و سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دیده است. برخی بنا را بر این گذاشتند که بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است و یک ملعونی گفت که ما کریسمس در تهران خواهیم بود در حالی که در همان زمان مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را اعلام فرموند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قطار قوه مجریه از ریل خارج شده است، کسانی هم که می‌گویند نتایج مشخص شده یا عقل ندارند و یا مغرضند چرا که در سال ۹۶ هم باور عموم موضوع دیگری بود، اما مردم فرد دیگری را روی کار آوردند. در سال ۸۴ و ۹۲ هم همین موارد تکرار شد.

نماینده مجلس ادامه داد: این مردم هستند که می‌گویند چه کسی عهده دار قوه مجریه باشد، در همان زمانی که مدام اعلام می‌شد که رئیس قوه قضائیه توان اداره امور را ندارد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی آمد و زمام امور را به دست گرفت و وقتی این اتفاق رخ داد بنا به اخبار مردم باور کردند که ما به سمت عدالت در حال حرکت هستیم و این امر باعث شد که قوه دیگری هم متاثر از رفتارهای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و شهادت حاج قاسم سلیمانی در دست بگیریم که این قوه مقننه بود که افتخار این را داشت که مدال مجلس انقلابی را از مقام معظم رهبری بگیرد.

مسئول ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: ما امروز در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصاد مشکل داریم و ما در دولت مستقر بیست میلیارد دلار قاچاق کالا داریم. امروز کسی به عرصه آمده که خودش در کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که من باور ندارم برای مسکن مردم باید تسهیلات داده شود پس تو چطور می‌خواهی قوه مجریه را در دست بگیری و برای جوانانی که آرزوی مسکن دار شدن دارند اقدامی انجام دهی.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از مولفه‌های فرهنگی دور شدیم و هم اکنون کسی آمده که می‌گوید من رهاسازی فرهنگ را مد نظر قرار دارم در حالی که اگر قرار است تربیت توحیدی و فرهنگ اسلامی فراموش شود ما که برای نان و مسکن و آزادی انقلاب نکردیم،. این دولتی که می‌گویی مسائل جوانان به من ربطی ندارد، اما در شب انتخابات به رای آنها نیازمند می‌شوی را شما چطور می‌توانی فردای قیامت پاسخگو باشی؟

نیکزاد تاکید کرد: اگر بگویند کشور ما امکانات ندارد این دروغ محض است و دلیل حمله‌های استکبار هم به سبب منابع زیرزمینی و روزمینی ما است؛ دلیلش این جوانان با استعدادی است که می‌خواهند روی هوا شکارشان کنند. کشور ما با یک درصد از جمعیت جهان بیش از ۷ درصد از منابع دنیا را در اختیار دارد.

این نماینده مجلس گفت: آمدند و مردم را به بورس دعوت کردند، اما بیش از چهل میلیون منابع از ۴۵ میلیون نفر را از بین بردند. این دولت ۱۷ هزار میلیارد تومان فقط توانسته در بورس مالیات بگیرد.

وی با بیان اینکه مردی آمد و تحولی را در قوه قضائیه ایجاد کرد، اما نمی‌گویم قوه قضائیه ما مشکلی ندارد،گفت: بدانید که مجلس هم مظلوم واقع شده و دلیلش هم صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره مجلس بود. جوانان بدانند که ما باید یک تصمیم تاریخی بگیریم، وضعیت امروز ما به دلیل یک انتخاب غلط بوده است، رئیس دولت از کره ماه نیامده است.

وی در پایان بیان کرد: بدانید که که ترفندهایی در راه است؛ مذاکرات وین و نتایج آن در راه است پس بدانید و آگاه باشید، ما به دنبال دو قطبی شدن هم نیستیم آنچه مد نظر ما است یک دولت انقلابی است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1097546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =