دوقطبی‌سازی لزوما منجر به شور انتخاباتی نخواهد شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: لزوما دوقطبی‌سازی توسط جریانات سیاسی به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی منجر نخواهد شد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بررسی و تحلیل برنامه‌ها و طرح‌های کاندیداها  برای حل مشکلات، اداره کشور و سیاست‌های خارجی در مواجه با کشورها دیگر همواره مورد تاکید کارشناسان و مردم است؛ اما در برخی از انتخابات شاهد بوده‌ایم که کاندیداها با فضا سازی کاذب در جامعه مردم را از بررسی عملکرد حزب حامی این کاندیداها دور یا گمراه می‌کنند.

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به پخش مناظرات انتخاباتی از شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما بیان کرد: این مناظرات در ایران به درستی و با هدف کمک به انتخاب درست برگزار نمی‌شود و تنها محل ی برای دعوا و بحث‌های سیاسی یا تسویه حساب‌های جناحی است.

وی ادامه داد: بذر فتنه سال 88 و ایجاد هرج و مرج خیابانی پس از آن، توسط سیاست‌های اشتباه سازمان صدا و سیما کاشته شد. متاسفانه مناظرات انتخاباتی در تلویزیون ایران به درستی برگزار نمی‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی باید محلی برای ارائه برنامه‌‌های کاندیداها باشند، گفت: کاندیداها و تیم‌های آنها در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی یا اقتصادی باید در برنامه‌های مختلف تلویزیونی پاسخگوی سوالات مجری یا مردم باشند نه اینکه به اختلافات دامن بزنند.

وی با بیان اینکه مردم در روزهای پایانی انتخابات اظهار کرد: مردم در ابتدایی که کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کنند، برنامه‌ها و طرح‌های آنها برای حل مشکلات و اداره کشور را به صورت علمی و دقیق بررسی می‌کنند؛ اما متاسفانه در یک یا دو هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات دچار نوعی شور و احساسات کاذب می‌شوند.

 غلبه شور و نشاط انتخاباتی بر منطق

هاشمی با تاکید بر اینکه روزهای پایانی انتخابات احساسات بر عقل و منطق مردم غلبه می‌کند، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری که توانایی مدیریت شور انتخاباتی در جامعه و فضای مجازی را داشته باشد، برنده انتخابات خواهد شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از جوسازی حامیان و طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح کرد: کاندیداها در برخی مواقع با یکدیگر اختلاف سلیقه سیاسی ندارند و اطرافیان آنها باعث ایجاد مشکل یا نزاع‌های سیاسی می‌شوند. 

وی درباره تاثیر عملکرد دولت‌ها و احزاب سیاسی در میزان مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: عملکرد مناسب یا کارآمد و نامناسب یا ناکارآمد دولت و جریانات سیاسی نه تنها در ایران، بلکه در تمامی کشورها بر میزان مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم تاثیر مستقیم دارد.

هاشمی اضافه کرد: بررسی عملکرد دولت یا حزب همسو توسط مردم یا سیاسیون، در جمع آوری آرا نمایندگان آنها در انتخابات ریاست جمهوری نقش به سزایی دارد. 

ایجاد دوقطبی‌ براساس حل مشکلات مردم 

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه دوقطبی‌ها اگر سازنده باشند، برای بالا بردن میزان مشارکت مناسب است، گفت: به عقیده بنده لزوما دوقطبی‌سازی به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی منجر نخواهد شد. 

وی ادامه داد: دو قطبی سازی توسط کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تا کنون ایجاد نشده است؛ اما امکان دارد کاندیداهای اصلاح طلب در روزهای پایانی اقدام به فضای سازی سیاسی کنند.

به گفته هاشمی، دوقطبی‌ها باید به گونه‌ای باشند که یکسو حزب کاندیدا و سوی دیگر معضل اجتماعی قرار بگیرد. یعنی فرد باید عنوان دوقطبی  را بیان کرده و برای حل معضل راهکار ارائه دهد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1097588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =