وحدت مهمترین عامل پیروزی مقاومت فلسطین / صهیونیست‌ها در نهایت مجبور به فرار از منطقه و بازگشت به خانه‌های اول خود هستند

به اعتقاد فعال رسانه‌ای محور مقاومت، همانطور که امام خامنه‌ای -رهبر انقلاب اسلامی- در سال 2015 فرموده‌اند، رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید و به اعتقاد من این فقط یک حرف نیست، بلکه یک پیش بینی دقیق است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، علیرغم سکوت جامعه جهانی و رسانه‌های جریان اصلی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، موج گسترده و بی‌سابقه‌ای در حمایت از مردم فلسطین شکل گرفت؛ موجی که به نظر می‌رسد در کنار پاسخ کوبنده رزمندگان فلسطینی، صهیونیست‌ها را مجبود به عقب نشینی و اعلام آتش بس کرد. به گفته «حاج ابوعلی الانصاری» -فعال رسانه‌ای محور مقاومت که در لندن سکونت دارد- (با توجه به ملاحظات امنیتی و بنا بر دخواست خود نامبرده، از نام مستعار برای ایشان استفاده شده است)، صهیونیست‌ها سعی کردند تا شبکه‌های اجتماعی را ساکت کنند، اما نتوانستند. همزمان با اینکه سیستم عامل شبکه‌های اجتماعی یک حساب کاربری که علیه جنایات رژیم آپارتاید صحبت می‌کند را حذف می‌کنند، هزار حساب دیگر برای پرداختن به جنایات رژیم آپارتاید ایجاد می‌شود.

از نظر «حاج ابوعلی الانصاری»، علاوه بر حمایت‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت از فلسطین، شکل‌گیری وحدت تمام عیار بین گروه‌های مختلف و مردم فلسطین نیز نقش مهمی در این پیروزی داشت. وی همچنین در خصوص اقدام برخی کشورهای عربی مبنی بر «عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» معتقد است که رژیم‌های حاکم بر کشورهای مذکور، نماینده ملت‌هایشان نیستند و این اقدام را به دستور کشورهایی از جمله آمریکا و انگلیس انجام داده‌اند.

متن کامل گفتگوی ایسکانیوز با این فعال رسانه‌ای بدین شرح است:

- اگرچه فلسطینی‌ها توانستند با اتکا به توان نظامی خود پاسخ مناسبی به صهیونیست‌ها بدهند اما همچنان شاهد سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌ها بودیم. علت این بی‌تفاوتی در چیست؟

من معتقدم که مقاومت و مهمتر از همه وحدت فلسطینی‌ها (و کسانی که در سراسر جهان با آنها هستند) در این جنایات اخیر صهیونیست‌ها واقعیت کنترل صهیونیست‌ها را بر جامعه جهانی نشان داده است. سکوت جامعه بین المللی و همچنین «فرهنگ حذف»[1] علیه هر کسی که طرفدار فلسطین و ضدنهاد صهیونیستی آپارتاید است، دلیل اساسی تمام بی‌ثباتی در این کره خاکی را آشکار می‌کند. با این حال، دروغ‌های پروژه صهیونیستی و امضاء کنندگان آن به سرعت و به طور گسترده شکست می‌خورند و اهداف آن در معرض دید همگان قرار می‌گیرند. حتی در فضای رسانه‌های اجتماعی و با وجود فشار و منابع فراوان که برای خاموش کردن صداهای طرفدار فلسطین و ضدصهیونیست استفاده می‌شوند، صهیونیست‌ها همچنان قادر به دستیابی به اهداف خود نیستند. واقعیت موجودیت صهیونیستی و جنایات آن علیه بشریت، ماهیت نامشروع و فریبکارانه آن به سرعت در حال آشکار شدن هستند.

صرف نظر از خاموش کردن مردم توسط لابی‌های صهیونیستی، نه می‌شود احساس مردم را تغییر داد و نه می‌توان احساسات هرکسی را که قلب و روح دارد را از کشته شدن مردم و خشونت علیه مردان، زنان، کودکان و ساختمان‌هایی را که در یک نمایش شرورانه ناخوشایند و سادیستی منحرف کرد. واقعیت جنایات صهیونیست‌ها و همچنین خشونت علیه کسانی که به دلیل حمایت از فلسطین هدف حمله قرار گرفته‌اند، صرفاً به دلیل خاموش بودن آنها از بین نمی‌رود. در نهایت، همه این‌ها میخ‌های تابوتی است که پایان پروژه صهیونیستی، متحدان، حامیان مالی و اربابان آن را بشارت می‌دهد. این واقعیتی است که حتی رهبران صهیونیست نیز به آن اعتراف کرده و می‌دانند که در برابر آن ناتوان هستند.

استفاده آنها -یا بهتر بگوییم سوء استفاده آنها- از اصطلاح «یهودستیزی» به عنوان یک اصطلاح دستاویز در مورد هر کسی که حتی به صورت خیلی ملایم سیاست‌ها و جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی را زیر سوال می‌برد، تاثیر این واژه را ضعیف می‌کند و مصداق «چوپان دروغگو» است. پس از چند باری که مردم چوپان را جدی گرفتند، دیگر کسی حرف‌های پسر را (که فریاد می‌زد گرگ) باور نکرد؛ حتی وقتی که واقعا گرگ آمده بود. این رفتار صهیونیست‌ها فقط به خودشان آسیب می‌رساند. این چیزی است که به دلیل تکبری که دارند، از دیدنش ناتوان شده‌اند. به قول معروف «غرور قبل از سقوط است».

حتی در حالی که کل رسانه‌های جریان اصلی سعی در خاموش کردن جنایات صهیونیست‌ها داشتند، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جایگزین پر از فیلم و تصاویر این جنایات بود؛ به گونه‌ای که رسانه‌های جریان اصلی تحت کنترل رژیم صهیونیستی اکنون کاملا ناتوان شده‌اند. دیگر کسی به رسانه‌های اصلی اعتماد ندارد و مردم برای دنبال کردن رویدادها به شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورند. صهیونیست‌ها سعی کردند تا شبکه‌های اجتماعی را ساکت کنند، اما نتوانستند. همزمان با اینکه سیستم عامل شبکه‌های اجتماعی یک حساب کاربری که علیه جنایات رژیم آپارتاید صحبت می‌کند را حذف می‌کنند، هزار حساب دیگر برای پرداختن به جنایات رژیم آپارتاید ایجاد می‌شود. فریادهای مظلوم هرگز ساکت نخواهد شد. و ستمگر هرگز از ستم خود راه گریزی ندارد. همانطور که قرآن کریم می‌فرماید:

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

آنها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست! (سوره شورا، آخر آیه 227)

- چه عواملی را بر پیروزی ملت و مبارزان فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها موثر می‌دانید؟

مهمترین عامل در این پیروزی مقاومت فلسطین -و در واقع کل محور مقاومت- وحدت فلسطینیان است. همانطور که در سخنرانی‌های رهبران مختلف مقاومت فلسطین ذکر شد و اخیرا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز بدان اشاره کرد، این بار مقاومت فلسطین در غزه در دفاع از الاقصی ظاهر شد. اهمیت این مسئله بسیار قابل تامل است. مردم قهرمان غزه آماده بودند تا در دفاع از مسجدالاقصی خانه‌هایشان ویران و خودشان هم قتل عام شوند. در این خصوص می‌توان به آیه قرآنی زیر اشاره کرد:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. (سوره محمد، آیه 7)

مردم فلسطین به کمک مسجد الاقصی -سومین مکان مقدس در اسلام- آمدند و متحد شدند و در نتیجه آنها توسط خدا کمک شدند و از همان ابتدا برتری داشتند. آنها معادلات موجود را بهم زدند و پایان پروژه صهیونیستی را بشارت دادند. حمایت محکم و بدون قید و شرط محور مقاومت از فلسطین و در راس محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران؛ کار خستگی‌ناپذیر شهدای قدس از جمله حاج قاسم سلیمانی، حاج عماد مغنیه و دیگران نیز هم از نظر فیزیکی و مادی و البته بیشتز از نظر معنوی و اخلاقی بسیار ارزشمند بوده است. علاوه بر این، پس از عادی سازی [روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی] و بعد از سردرگمی ناشی از مراحل اولیه اوضاع در سوریه، جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، صرف نظر از سایر مسائل، با آرمان فلسطین همراه بود.

این‌ها نکات مهمی هستند که باید منعکس شوند. پشتیبانی -حمایت بی قید و شرط- جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از فلسطین، در درجه اول و مهمتر از هر چیزی، وظیفه اسلامی است. مسجد الاقصی -قبله اول مسلمانان- در معرض خطر است. مردم فلسطین مورد بی‌عدالتی مستمر قرار دارند و جهان همچنان در کنار جنایتکاران ایستاده است. بر اساس قرآن و امام علی، جمهوری اسلامی ایران و کل محور مقاومت هیچ گزینه‌ دیگری ندارند و باید حمایت کند و با آرمان فلسطین همراه باشد. درک این مسئله مهم است.

- به نظر جنابعالی عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی چه تاثیری بر افزایش جنایت‌های این رژیم داشته است؟

«عادی سازی» روابط بین برخی از نهادهای عربی-صهیونیستی -مانند مراکز خرید و میادین نفتی با پرچم‌های معروف به «امارات» (امارات متحده صهیونیستی)، بحرین و دیگران، فقط یک ظاهرسازی است. رژیم‌های کشورهایی که «عادی سازی» را رژیم صهیونیستی انجام دادند، به هیچ وجه نماینده مردم کشورهایشان نیستند (کشورهای مذکور، هیچ نوع انتخاباتی برگزار نمی‌کنند و توسط خانواده‌های بی سواد و مجرمان اداره می‌شوند که به طور مستقیم و غیرمستقیم به دستور رژیم‌های ایالات متحده و انگلیس کار می‌کنند). همچنین باید به یاد داشت که رژیم‌هایی که «عادی سازی روابط» را انجام داده‌اند، در یمن نیز درگیر جنگی هستند که در آن شکست می‌خورند. علاوه بر این، الیگارشی این رژیم‌ها توانایی جنگیدن را ندارد (بلکه تروریست‌ها را برای جنگ اجیر می‌کند).

حمایت آنها از رژیم صهیونیستی صرفاً دکور است و هیچ نتیجه ملموسی برای هیچ یک از طرفین ندارد. اجازه دهید واقع بین باشیم. این رژیم‌های عربی-صهیونیستی و در راس آنها رژیم به اصطلاح «سعودی» (مفهوم کشوری به نام یک خانواده بی‌سواد و مسخره است و این دنیایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم) از زمان ایجاد توسط انگلیسی‌ها در اوایل قرن بیستم، متحدان و دوستان رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

در حقیقت عادی سازی توسط این گروه کوچک که کشورهایی مانند بحرین و امارات متحده عربی را اشغال کرده‌اند (به عنوان برخی نمونه‌ها) بیش از پیش مورد تحقیر و بدنامی در بین ملت‌های خود قرار می‌گیرند؛ و شرایطی ایجاد می‌شود که سرنگونی رژیم‌های مذکور را بیش از آنچه قبل از «عادی سازی» متصور بود را محتمل می‌کند. این امر از نظر صهیونیست‌ها فرصت بیشتری برای روابط عمومی و فرصتی برای تبلیغات بیشتر ضد محور مقاومت (در درجه اول ضدجمهوری اسلامی ایران) فراهم می‌کند؛ مانند تلاش‌های (ناموفق) برای قرار دادن عرب در برابر غیرعرب، یا شیعه علیه سنی و از این قبیل.

روشی که محور مقاومت با مقاومت قهرمان فلسطین انجام می‌دهد، به کارگیری اسلحه‌هایی که از شیعیان است و توسط سنت استفاده می‌شود، باعث شکست همه تلاش‌ها برای ایجاد فتنه و نزاع بین سنی و شیعه می‌شود و این حقیقت را محقق می‌کند که همه برادر هستند. همانطور که حضرت امام خمینی فرموده بودند (من قریب به مضمون می‌گویم): کسانی که برای ایجاد فتنه بین مسلمانان تلاش می‌کنند، مسلمان نیستند و عوامل استکبار جهانی / صهیونیسم هستند و برای آنها کار می‌کنند.

من معتقدم رژیم صهیونیستی این جنایات را نه از طریق حمایت حمایت افراد حقیر (کشورهایی که عادی سازی را انجام داده‌اند) مرتکب می‌شود، بلکه به دلیل این است که طبیعت رژیم صهیونیستی ارتکاب چنین جنایاتی است. این رژیم بر پایه تروریسم بنا شده و توسط تروریست‌ها تأسیس شده است و با ایجاد وحشت در جهان زنده می‌ماند. با این حال، غزه نشان داد که راه ایستادن در برابر یک قلدر و یک تروریست، زور است و مجبور کردن آنها به عقب نشینی. در نهایت این امر منجر به ترک صهیونیست‌ها از منطقه خواهد شد و بازگشت به همان جایی که از آن آمده‌اند (با فرض اینکه کسانی که در ابتدا آنها را از منطقه خود بیرون کردند، دوباره آنها را بپذیرند؛ در غیر این صورت سرنوشت وحشتناکی در انتظار جنایتکاران صهیونیست است. سرنوشتی که البته مستحق آن هستند؛ آنچه برای آنها اتفاق می‌افتد دقیقا نتیجه اقدامات خود آنها است).

- پیش بینی شما در خصوص آینده سرزمین‌های اشغالی چیست؟

من معتقدم آینده‌ای برای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و شک ندارم که سرزمین فلسطین -هر اینچ این سرزمین- از سرطان صهیونیسم آزاد خواهد شد. همانطور که امام خامنه‌ای -رهبر انقلاب اسلامی- در سال 2015 فرموده‌اند، رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید و به اعتقاد من این فقط یک حرف نیست، بلکه یک پیش بینی دقیق است.

رژیم صهیونیستی مشکلات زیادی دارد و مسئله سرکوب فلسطینیان فقط یکی از موضوعاتی است که این کشور دارد. این رژیم مشکلات داخلی زیادی دارد که در نهایت آنها را با شکست مواجه می‌کند. این رژیم در طول دهه گذشته هیچگاه نتوانست برای خود اعتبار کسب کند. پس از جنگ 1973 با اعراب، در هیچ یک از جنگ‌های خود به اهداف جنگی خود دست نیافته است؛ در لبنان -چندین بار شکست خورده‌اند؛ در غزه چندین بار شکست خورده‌اند.

حتی زمانی که به طور مستقیم و گسترده به داعش و شاخه القاعده جبهه النصره در جولان اشغالی کمک می‌کرد هم نتوانست محور مقاومت در سوریه و عراق را شکست دهد. هر یک از عملیات‌های تروریستی آنها از جمله ارائه «اطلاعات» به رژیم ایالات متحده به عنوان بخشی از عملیات ترور حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، بی‌فایده بوده است. بله، آنها توانستد حاج قاسم و حاج ابومهدی را به شهادت برساند، اما نباید گمراه شویم. امروز، خط حاج قاسم به طور قابل توجهی شناخته شده و قویتر از قبل از 3 ژانویه 2020 است. همزمان که مقاومت قهرمانانه در غزه با شلیک موشک‌های خود به سمت بیت المقدس، تل‌آویو، حیفا، عسقلان، بیر الصب و به سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مبارزان فریاد می‌زدند «لبیک یا قاسم سلیمانی» (ای قاسم سلیمانی ما اینجا هستیم) یا می‌گفتند «بسم رب سلیمانی» (به نام خدای سلیمانی) و موارد دیگر.

همانطور که سید عباس الموسوی دهه‌ها پیش گفته بود، رژیم صهیونیستی سقوط کرده و موجودی شکست خورده است. من معتقدم که عملیات شمشیر قدس علیه حمله صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی با لطف و کمک خداوند کاملا معادله را تغییر داده و منادی پایان موجودیت صهیونیست‌ها و آزادی کامل سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام/

 

[1] cancel culture

کد خبر: 1097610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =