هویت و روح آرسنال در هایبری جا ماند

دانیل اک موسس اسپاتیفای قصد دارد با حمایت دنیس برگکمپ، پاتریک ویرا و تیری هانری آرسنال را به قیمت ۸ میلیارد پوند خریداری کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ آرسنال تحت مالکیت استن کرونکه مسیرش را به شکل هولناکی گم کرده است. مارتین کیون اسطوره توپچی ها بعد از حذف این تیم از لیگ به انتقاد از کرونکه پرداخت و گفت: «آیا این باشگاه واقعا برای او مهم است. آیا او واقعا فوتبال را دوست دارد؟ ما نیاز به کسی داریم که این باشگاه را بخواهد، عاشقش باشد و آنرا به جایگاه خود برگرداند»

بنرهای کرونکه اوت

زمانی که استن کرونکه سهام آرسنال را خرید این باشگاه به تازگی فینال لیگ قهرمانان را برگزار کرده بود و حالا تقریبا با گذشت ۱۵ سال پرافتخارترین تیم لندنی قرار است برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر در رقابتهای اروپایی حضور نداشته باشد. هواداران آرسنال معتقدند تمام مشکلات آرسنال در این سالها بخاطر کرونکه بوده است و او اصلا بالای سر باشگاه حاضر نیست. هواداران آرسنال که زمانی با بنرهای ونگر اوت باعث جدایی موفق ترین مربی تاریخ باشگاه شدند حالا معتقدند که کرونکه با تمدید قرارداد ونگر در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ باعث شده که او تا این حد طولانی در باشگاه بماند. آنها معتقدند که امری گزینه مناسبی برای جانشینی پیرمرد فرانسوی نبود. همچنین آرتتا نیز قماری محسوب میشود که اولین تجربه مربیگری خود را در آرسنال سپری میکند. حالا پس از حذف در نیمه نهایی لیگ اروپا و قرار گرفتن در رده دهم جدول و اتفاقات پیش آمده در ماجرای سوپر لیگ هواداران این تیم با نصب بنرهای کرونکه اوت خواستار رفتن این میلیاردر ۷۳ ساله هستند.

دانیل اک پا پس نمیکشد

دانیل اک موسس اسپاتیفای قصد دارد آرسنال را با قیمت ۸ میلیارد پوند از کرونکه خریداری کند. دنیس برگکمپ، تیری هانری و پاتریک ویرا همگی از حامیان اک محسوب میشوند. تیری هانری میگوید:《هویت تیم از بین رفته است او میخواهد ژن آرسنال را مجددا تزریق کند. اگر این اتفاق بیوفتد به نظرم مسیری سخت و طولانی پیش رو خواهیم داشت البته دانیل پا پس نمیکشد و منتظر خرید آرسنال میماند》. در حال حاضر خانواده کرونکه تاکید دارند که آرسنال را به اک یا فرد دیگری واگذار نخواهند کرد.

توپخانه ای که خاموش شد

توپچی ها از ابتدای فصل ۲۰۰۶_ ۲۰۰۷ از ورزشگاه قدیمی هایبری به ورزشگاه شیک و مدرن امارات نقل مکان کردند. توپخانه توپچی ها در هایبری همواره فعال بود و آرسنال در این ورزشگاه بزرگان اروپا را شکست میداد اما آنها هرگز در امارات کار بزرگی انجام نداده اند. هایبری برای توپچی ها یادآور خاطرات شیرین بسیاری از قبیل نسل طلایی این تیم با ستارگانی همچون تونی آدامز، مارتین کیون، یان رایت، نیکولاس آنلکا، مارک اورمارس، دنیس برگکمپ، تیری هانری، دیوید سیمن، ینس لمن، امانوئل پتی و سسک فابرگاس جوان است. آرسنال در هایبری ۱۳ بار فاتح لیگ انگلیس شد و در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ به همراه ونگر موفق به دبل لیگ و حذفی شد. در سال ۲۰۰۴ توپچی ها با ۲۶ برد و ۱۲ تساوی تنها قهرمانی بدون شکست و تنها جام طلایی لیگ جزیره را در این ورزشگاه از آن خود کردند. موفقیت هایی که هرگز در ورزشگاه مدرن امارات تکرار نشد.

توپچی ها در پایان این فصل پایین تر از چلسی، وستهم و تاتنهام رده چهارم تیم های لندنی را در لیگ به خود اختصاص دادند. بدون شک این مسئله چیزی نبود که سومین تیم پرافتخار انگلیس با آمدن کرونکه و نقل مکان به امارات میخواستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =