جریان دانشجویی توانایی ایفای نقش در افزایش مشارکت دارد؟

مشارکت به کلیدواژه‌ای مهم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تبدیل شده است؛ برخی جریان‌های مرجع مانند جنبش دانشجویی ظرفیت اقناع مردمی برای حضور در پای صندوق‌های رأی دارند اما اینکه آیا توانایی این کار را داشته باشند سوالی است که باید منتظر پاسخ آن ماند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزان مشارکت یکی از موضوعات اصلی انتخابات پیش رو است چراکه قدرت اصلی نظام مردم هستند. موضوعی که از ماه‌ها پیش رسانه‌های غربی روی آن مانور خبری داده‌اند.

علی فتاحی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره میزان مشارکت مردم در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت سیاسی و اجتماعی وظیفه هر فردی است و دلخوری از دولت یا وضعیت اقتصادی نباید مانع از انجام وظیفه مردم شود.

وی  با بیان اینکه رسانه‌های غربی از ماه‌ها پیش تلاش داشتند انتخابات پیش‌رو را حداقلی معرفی کنند، گفت: رسانه‌ها از سال‌ها پیش پروژه جدایی مردم از نظام را آغاز کردند و دلسردی مردم از شرکت در انتخابات نیز در همین راستا انجام می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به همجه‌های وارد شده به شورای نگهبان در چند روز اخیر عنوان کرد: برخی از جریانات سیاسی داخلی، عنوان سفارشی را برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده و اقدام به زیر سوال بردن کاندیداهای تایید شده توسط این شورا کردند. 

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی قبل از اعلام تایید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان، از عملکرد این شورا حمایت کرده است، گفت: دانشجویان از شورای نگهبان انتظار و درخواست اجرای قانون را دارند چرا که اعضای شورای نگهبان نباید با مصلحت اندیشی کاندیداهای ریاست جمهوری را رد یا تایید صلاحیت کنند.

فتاحی با اشاره به اینکه شورای نگهبان باید وظیفه خود را براساس قانون انجام دهد، گفت: این شورا نباید به خاطر مصلحت اندیشی یا ترس از هجمه های وارده از سوی جریان‌های سیاسی در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و کاندیداها را رد یا تایید صلاحیت کند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهداف هجمه‌های وارد شده به شورای نگهبان از سوی سیاسیون داخلی یا اپوزیسیون خارجی مطرح کرد: این حملات با هدف تضعیف انقلاب و نظام است. شورای نگهبان به دلیل اینکه نهادی منتسب به انقلاب بوده، بهترین گزینه برای تخریب از سوی دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه روشنگری و تبیین مسائل مختلف از وظایف اصلی جریان دانشجویی است، گفت: در حال حاضر رسانه‌ها موضوعات نادرستی بیان می‌کنند و باعث می‌شوند مطالبات آنها از کاندیداهای ریاست جمهوری مناسب نباشد. دانشجویان باید این  موضوعات را شناسایی کرده و با فعالیت خود، آنها را اصلاح کنند.

فتاحی مطرح کرد: تشکل‌های دانشجویی با برگزاری کرسی آزاداندیشی، تریبون، نشست‌های انتخاباتی و  مناظرات تلاش دارند تا با روشنگری، میزان مشارکت در انتخابات را افزایش دهند.

انتها پیام/

کد خبر: 1097625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =