افزایش 200 درصدی قیمت گوجه فرنگی طی یکسال اخیر

رییس اتحادیه میوه و تره بار گفت: قیمت هر یک کیلو گوجه فرنگی در تیرماه سال گذشته ۳۵۰۰_۲۵۰۰ تومان بوده که امسال با رسیدن به 10هزار تومان شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا هستیم.

اسدالله کارگر؛ رییس اتحادیه میوه و تره بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی گفت: گزارش های شفاهی از بازرسان و نمایندگان ما در اتحادیه بیانگر این است که صادرات گوجه فرنگی در حال انجام است، با توجه به فصلی که داریم نباید با گرانی گوجه مواجه میشدیم مگر اینکه گزارش‌هایی که به دست ما رسیده صحت داشته باشد.

وی ادامه داد: ملاک برای خرده فروشی‌ها فاکتور است و بر اساس آن، سود مصوب تعیین شده را بر روی قیمت اعمال میکنیم در واقع هیچ مداخله‌ای در قیمت نهایی نداریم و سند ما برای تعیین قیمت فاکتوری است که از میدان تهیه میکنیم.

رییس اتحادیه میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه نباید در این فصل از سال قیمت گوجه فرنگی به حدود ۱۰ هزار تومان میرسید عنوان کرد: قیمت هر یک کیلو گوجه فرنگی در تیرماه سال گذشته یعنی حدودا یکسال پیش ۳۵۰۰_۲۵۰۰ تومان بوده که امسال با رسیدن به این قیمت شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کالا هستیم که قطعا رسیدن به این قیمت بسیار نامتعارف است.

کارگر افزود: محصولات کشاورزی خارج از تورم نیست و تورم موجود در کشور طی یکسال اخیر دامن بخش میوه و سبزی و صیفی‌جات را نیز گرفته است. در حوزه تره بار ملاک عرضه و تقاضاست و وقتی تقاضا بالا باشد قیمت‌ها نیز افزایش پیدا میکند در حال حاضر نیز قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای تا 9هزار تومان در خرده فروشی ها به فروش میرسد.

کد خبر: 1097629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =