حمایت روسیه و چین از مواضع ایران در برجام

هیئت‌های چینی و روسی امروز در جلسه سه جانبه‌ای با مقامات ایرانی، بر حمایت کامل خود از مواضع تهران در قبال برجام تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در جلسه سه جانبه‌ای که امروز (دوشنبه) میان ایران، چین و روسیه برگزار شد، هیئت ایرانی نظرات خود را در مورد پیش نویس‌ها و سایر موضوعات پیرامون برجام برای طرف‌های چینی و روسی توضیح داد. با ارائه برخی نظرات و توضیحات، هیئت‌های چینی و روسی نیز بر حمایت کامل خود از مواضع ایران در قبال برجام را تاکید کردند.

همچنین هر سه هیئت بر اهمیت تلاش جدی و جلوگیری از هرگونه عجله بی دلیل یا تأخیر، در بازگشت مجدد به توافق هسته‌ای تأکید کردند.

پس از این جلسه میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: «امروز جلسه سه جانبه هیئت‌های چین، ایران و روسیه در مذاکرات وین درباره برجام برگزار شد. شرکت کنندگان در مورد وضعیت فعلی امور و مسیر پیش رو تبادل نظر کردند.»

درست بعد از این جلسه سه جانبه، عراقچی، مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران در وین، جلسه دیگری را با هیئت‌های اتحادیه اروپا و آلمان، فرانسه و انگلیس آغاز کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از چند هفته پیش آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است.

همزمان با این نشست، مقامات آمریکایی بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی این کشور، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می‌کنند؛ به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعایی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای سخن گفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =