پاکستان پرواز هواپیماهای افغانستان را محدود کرد

اداره هوانوردی افغانستان اعلام کرد که پاکستان بطور یکجانبه پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور را از هفته ۵ پرواز به یک پرواز کاهش داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت پاکستان دلیل کاهش پرواز هواپیماهای مسافربری افغانستان را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کرده است اما برخی منابع خبری افغانستان دلیل آن را تنش های اخیر بین کابل و اسلام آباد عنوان کرده اند.

«محمدنعیم صالحی» سخنگوی اداره هوانوردی افغانستان به رسانه ها گفته است که این تصمیم پاکستان بصورت یکجانبه گرفته شده در این رابطه بین کابل و اسلام آباد تفاهم نامه ای وجود دارد که باید براساس آن تصمیم مشترک اتخاذ شود.

صالحی گفته است این اداره با طرف مقابل خود در دولت پاکستان در ارتباط است . اگر آن کشور در تصمیم خود تجدید نظر نکند اداره هوانوردی افغانستان نیز مجبور خواهد شد که مقابله به مثل کند.

در حال حاضر «پی آی ای» شرکت هوایی پاکستان هفته ۵ پرواز به کابل پایتخت افغانستان انجام می دهد و شرکت «هوایی کام ایر» افغانستان نیز هفته ای ۵ پرواز به اسلام آباد انجام می داد که پرواز کام ایر به اسلام آباد از هفته ۵ پرواز به یک پرواز کاهش یافته است و پروازهای پی آی ای همچنان هفته ۵ پرواز ادامه دارد.

روابط افغانستان و پاکستان پس از اظهارات اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در سفری که به استان شرقی ننگرهار داشت پرتنش شد. محب گفته بود که «پاکستان هیچ چیزی از عزت و افتخار ندارد.» او، در این سخنرانی گفته بود که دو دیپلمات پاکستان در کره جنوبی ۱۱ دلار آمریکایی سرقت کرده اند.

این اظهارات محب با واکنش تند اسلام آباد مواجه شد و وزارت خارجه پاکستان سفیر افغانستان در اسلام آباد را فراخواند و اعتراضات خود در باره این گفته محب ابراز کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =