پاکسازی ده‌ها پایگاه ائتلاف سعودی در عملیات نیروهای یمنی

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات گسترده‌ای علیه ده‌ها پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی در محور عملیاتی جیزان در مرز این کشور و عربستان سعودی انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المسیره، عملیات تهاجمی گسترده نیروهای یمنی علیه ده‌ها پایگاه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی اطراف ارتفاعات «الدود»، «الرمیح» و «جحفان» در بخش جیزان انجام شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این عملیات  توانستند بیش از ۳۰ پایگاه نیروهای ائتلاف سعودی را پاکسازی و کنترل کامل آنها را در به دست گرفته و نیروهای متجاوز را فراری بدهند و تلفات سنگینی به آن ها وارد کنند.

این گزارش می افزاید، عملیات نیروهای یمنی از سه محور اصلی انجام شد که منجر به پاکسازی بیش از ۳۰ پایگاه نیروهای متجاوز و تسلط کامل بر آن ها شد.

بنابر اعلام منابع نظامی، ۳۲ خودروی زرهی و بولدزر نظامی در این عمایات منهدم شد و بیش از ۷۰ نظامی ائتلاف سعودی از جمله شماری از مزدوران سودانی نیز کشته یا زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =