اعطای بورسیه به دختران مدرسه «سیدالشهداء» کابل

هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا(س) در راستای اعتلای جایگاه زنان مسلمان و نیز حمایت از تحصیل دختران افغانستانی، تصویب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ در پی انفجار خونین دبیرستان دخترانه سیدالشهداء در کابل افغانستان و در راستای تحقق چشم انداز و ماموریت دانشگاه جهت تربیت زنان فرهیخته، توانمند و تاثیرگذار و اعتلای جایگاه زنان به ویژه زنان مسلمان افغانستان از سوی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا طرح اعطای بورسیه به دانش‌آموزان دبیرستان سیدالشهدا کابل تصویب شده است.

براساس این طرح، ۲۵ بورس با نام «بورسیه زنان فرهیخته» برای دختران دانش آموخته این مدرسه در تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه الزهرا و ۵ بورس ویژه دیگر با نام «بورسیه مریم میرزاخانی» به متقاضیان تحصیل در رشته ریاضی اختصاص یافته است.

این موضوع در جلسه مجازی شورای سیاستگذاری همکاری‌های بین المللی دانشگاه الزهرا که با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و افشین آخوند زاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، مطرح شد.

معاون وزیر علوم ضمن حمایت از این ابتکار دانشگاه الزهرا اعلام کرد: بدین منظور ۲۵ بورس هم از طریق وزارت عتف در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب ۵۰ بورسیه به دانش آموزان و دانش آموختگان مدرسه سیدالشهدای کابل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همه رشته‌های دانشگاه الزهرا و ۵ بورسیه مریم میرزاخانی مخصوص تحصیل در رشته ریاضی این دانشگاه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =