شعار و عمل نامزدها باید یکسان باشد

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: هماهنگی و یکی بودن شعار و عمل از ویژگی های مهم یک نامزد اصلح انتخابات است چرا که فرد باید به آنچه می‌گوید عمل کند و خلف وعده نکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مصطفی رجایی‌پور گفت: اغلب نامزدهای انتخاباتی پس از انتخاب شدن یادشان می‌رود که چه گفتند و چه قول‌هایی به مردم داده‌اند و گاهی عمل آنها ۱۸۰ درجه با قول و وعده‌هایشان متفاوت است.
وی ادامه داد: از ویژگی های نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری، تعهد به اسلام و تدین و تقواست چرا که اگر این شرط مهم را نداشته باشد هر احتمالی از جمله احتمال خیانت به کشور و نظام و مردم از سوی او وجود دارد. 
عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ عزت ملت، رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی و احساس مسوولیت از دیگر ویژگی‌های نامزد اصلح است. 
وی افزود: ویژگی دیگر نامزد اصلح امانتداری، فسادستیزی و تلاش برای سعادت دنیا و آخرت مردم است. 
حجت الاسلام رجایی‌پور ادامه داد: ویژگی دیگر اتکا به رضایت الهی است و فرد باید رضای الهی را در نظر بگیرد و از حزب گرایی و باندبازی اجتناب کند زیرا اگر دنبال باند و حزب و گروه و سیاست بازی باشد به فکر مردم نخواهد بود.
وی گفت: شرط بعدی کفایت سیاسی و مدیر و مدبر بودن است چرا که این فرد می خواهد مدیریت یک جامعه را به عهده بگیرد پس باید کفایت سیاسی مدیریت را داشته باشد و یک مدیر واقعی باشد و بتواند تمام مشکلات جامعه را مدیریت کند.
این استاد دانشگاه افزود: شرط دیگر خوش نام و جوانگرا بودن است و اینکه معتقد به جوانان باشد چرا که در ابتدای انقلاب به این مطلب خوب توجه شده بود و اداره هشت سال جنگ تحمیلی بر دوش جوانان بود و انقلاب را جوانان پیش بردند و اکنون هم در مسایل علمی و انرژی هسته ای جوانان هستند که موفقیت های بسیار برای کشور کسب کردند.
وی ادامه داد: ویژگی بعدی مرزبندی روشن با دشمن است چرا که ما دشمنان بسیار داریم  زیرا آنان با پیروزی انقلاب اسلامی منافعشان را از دست دادند و به این خاطر با ما دشمنی می‌کنند لذا یک رییس جمهوری خوب باید با دشمن مرزبندی داشته باشد.
حجت الاسلام رجایی‌پور گفت: داشتن صبر و بصیرت از دیگر ویژگی های نامزد اصلح ریاست جمهوری است که باید در هنگام برخورد با مشکلات صبور باشد و بصیرت داشته باشد و بداند کی و کجا چه باید کرد.
وی افزود: ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری نیز از دیگر ویژگی هاست چرا که کسی که می‌خواهد جامعه را مدیریت کند نباید دنبال اشرافیگری و تجمل گرایی باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097749

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =