حکمی‌سازی از مؤلفه‌های اساسی تعالی علوم انسانی است

دبیر کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی هنر گفت: «حکمی‌سازی» را از مؤلفه‌های اساسی تعالی علوم انسانی دانست و عنوان کرد که دو مؤلفه روزآمدی و بومی‌سازی از آثار حکمی‌سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابوالفضل داوودی رکن‌آبادی با بیان اینکه نخستین همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی از ۲۳ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۰ توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: حکمی‌سازی از مؤلفه‌های اساسی تعالی علوم‌انسانی بوده که دو مؤلفه روزآمدی و بومی‌سازی نیز از آثار حکمی‌سازی است.

حکمی‌سازی از مؤلفه‌های اساسی تعالی علوم انسانی است

وی افزود: تحقق این سیاست با ابلاغ امکان‌پذیر نیست و نیازمند استفاده از ابزارهای متناسب برای نهادینه‌کردن این امور در جامعه علمی است و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی از مهم‌ترین ابزارهای ترویج یک گفتمان و اعمال سیاست‌های تشویقی در تولید علم است.

عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بیان کرد: این همایش به‌صورت تخصصی دارای کمیسیون‌های متعددی بوده و تا اواخر خرداد جاری در حال دریافت چکیده مقالات است.

مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تأکید کرد: اعضای کمیسیون از هیئت علمی دانشگاه‌های کشور (دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران مرکزی، علوم و تحقیقات، شیراز، یزد، فرشچیان، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تربیت مدرس) در رشته‌های هنر و معماری هستند که همکاری لازم را خواهند داشت.

دبیر کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی هنر همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع بیشتر علاقه‌مندان لینک همایش به آدرس Hikmah.iau.ir را معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =