دستگیری گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

در ادامه دستگیری‌های جنگ دوازده‌روزه، منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 30 فلسطینی را در بخش‌های مختلف کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 دستگیر کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های فلسطینی، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد امروز موج گسترده‌ای از دستگیری‌ها در شهرهای کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را آغاز کردند که در جریان این اقدام ۳۲ فلسطینی دستگیر شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «سبق۲۴»، خبرنگار دفتر اطلاع‌رسانی اسرا خبر داده است که یک گروه ویژه از نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود ناگهانی به «بیت ریما» در غرب رام‌الله، دو شهروند فلسطینی به نام‌های «جادالله البرغوثی» و  «علی السبتی» را دستگیر و آن‌ها را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

خبرنگار دفتر اطلاع‌رسانی اسرا در ادامه گفت که «یوسف علان» از ساکنان بیت عوز در غرب‌الله و همچنین «ثائر حمدان»، «موسی اماره» و «موسی ابوصفیه» از ساکنان بیت سرا از مناطق مجاور بیت عوز نیز  دستگیر شده‌اند.

سبق۲۴ در ادامه  گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود ناگهانی به محله شرقی طولکرم و حومه شویکه در همین شهر، «صالح منصور»، «اسعد فریج» و «عبود ابوعیسی» را دستگیر کرده‌اند.

از سوی دیگر، این وبگاه فلسطینی خبر داد که «مهنا الشرقاوی» اسیر آزاد شده از اهالی منطقه «الزبابده» در جنوب جنین و «بشار البدروساوی» از اهالی اردوگاه «بلاطه»، «بشار اشتیوی» از کفر قدوم ( شرق قلیلیه) و «رامی الفقیه» از اهالی منطقه قطنه در شمال غرب قدس دستگیر شده‌اند.

 در منطقه بیت فخار در جنوب بیت لحم نیز نظامیان صهیونیست «عونی احمد طقاطقه»، «مفید فایز طقاطقه»، «محمد نیسم دیریه»، «محمد خالد طقاطقه» و «عبدالله ثوابته» پنج شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

در شهر الخلیل نیز نظامیان صهیونیست پس از یورش به خانه «رأفت رزق زاهده» در منطقه «ضاحیه البلدیه» که چند سال پیش به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی مجروح شده بود، او را دستگیر کردند.

اما در شهر کفر کنا در  اراضی اشغالی ۱۹۴۸، پلیس رژیم صهیونیستی ۱۲ جوان فلسطینی به نام‌های «مثنی خطیب»، «محمود لطفی خطیب»،‌ «محمود ولید خطیب»، «منیر خطیب»، «محمد طه»، «تامر عواوده»، «سلیمان خطیب»، «حمزه عواوده»، «خالد عواوده»، «عنان مفید»، «سهیل نوفل»، «محمد ولید خطیب» و همچنین «منیر فوزی دبک» از اهالی منطقه «تیاسر» در نزدیکی طوباس را دستگیر کرد.

این دستگیری‌ها در حالی صورت گرفته است که در جریان جنگ اخیر در فلسطین، در سایه انفعال جامعه بین‌الملل  ادامه، کلیه مشاغل عمومی، مراکز دانشجویی و تجاری در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸، به منظور اعلام همبستگی با مردم قدس و غزه برای نخستین بار طی چند دهه اخیر، به نشانه همبستگی با مردم غزه دست به اعتصاب سراسری زدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =