مرغ در اکثر استان‌ها کمیاب شد/ دولت بازار مرغ را رها کرده است

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موضوع بازار مرغ را رها کرده است، در حال حاضر نیز شاهد افزایش قیمت مرغ، قیمت جوجه یک روزه و همچنین کاهش قابل ملاحظه مرغ در بازار هستیم.

معین الدین سعیدی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار گفت:علیرغم جلسات متعددی که در خصوص ساماندهی بازار مرغ در کمیسیون کشاورزی برگزار شد و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند نمایندگان مجلس نگرانی های خود در خصوص کاهش جوجه ریزی و ضرورت 140 میلیون قطعه جوجه ریزی را مطرح کردند ولی متاسفانه این موضوع از سوی وزارت جهاد کشاورزی عملی نشد و شاهد کاهش جوجه ریزی بودیم.

وی به مشکلات تامین نهاده های دامی اشاره کرد و افزود: دولت موضوع بازار مرغ را رها کرده است به طوریکه روز به روز شاهد گسترده شدن دامنه های مربوط به این مساله هستیم، در حال حاضر نیز شاهد افزایش قیمت مرغ، قیمت جوجه یک روزه و همچنین کاهش قابل ملاحظه مرغ در بازار هستیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمبود مرغ در کشور به حدی رسیده است که در اکثر استان ها به ویژه در جنوب استان سیستان و بلوچستان مطلقا مرغ نداریم و میتوان گفت که مرغ هم از سفره مردم حذف شده است.

سعیدی تاکید کرد: از یک طرف خاموشی هایی که در حوزه برق اتفاق می افتد و از طرفی تلاطم موجود در قیمت گوشت و مرغ و کالاهای اساسی وجود دارد مردم را به شدت ناراحت و ناراضی کرده اند و گویا دست هایی در این موضوع دخیل هستند تا مانع حضور مردم در پای صندوق های رای شوند و ناامیدی را در بین مردم دامن میزنند و به نوعی عرصه معیشت مردم زا هدف قرار داده اند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بازار را رها کرده است البته نه تنها بازار بلکه در تمام حوزه های اقتصادی کشور شاهد رهاشدگی از سوی دولت هستیم. ناهماهنگی های موجود بین دستگاه های اجرایی مثل گمرک و بانک مرکزی و وزارتخانه ها سبب شده تا امروز شاهد این وضع بازار باشیم. هر کدام از این وزارتخانه ها فرافکنی کرده و متاسفانه تلاش های مجلس نیز بی پاسخ و بی نتیجه مانده است.

کد خبر: 1097789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =