خودداری آلمان از تحویل سلاح های خریداری شده اوکراین

آلمان روز سه شنبه درخواست ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری متمایل به غرب اوکراین برای تحویل سلاح های خریداری شده شامل تفنگ های تهاجمی را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری رویترز؛ هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان پیشاپیش نشست مجازی با همتایانش در کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" گفت بر این باور است که منازعه در شرق اوکراین تنها از راه های سیاسی قابل حل است.

ماس افزود: این امر راهنما و شیوه نامه ما برای تعامل با اوکراین باقی خواهند ماند و تغییری در آن رخ نخواهد داد که تحویل تسلیحات، کمکی به حل این درگیری نخواهد کرد.

تنش‌ها در دونباس در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی این کشور و جدایی طلبان، از ماه گذشته (آوریل) بار دیگر اوج گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اخیرا در تماس تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که تنها با عضویت اوکراین به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو)، می‌توان به درگیری های دونباس پایان داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات رییس جمهوری اوکراین درباره ناتو، گفت: پیوستن اوکراین به ناتو، تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

تنش ها و اختلافات بین روسیه و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ و با روی کار آمدن دولت غرب گرا در کی یف و سرنگونی حکومت نسبتا طرفدار کرملین در اوکراین تشدید شده است.

روس ها هیچگاه نقش اروپا در سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ در اوکراین را که سیاستمداری متمایل به روسیه بود، فراموش نمی کنند و در مناسبت های مختلف این موضوع را به طرف های اروپایی یادآوری می کنند.

پس از حوادث ماه فوریه کی یف و سرنگونی دولت یانوکوویچ، روس تبارهای شرق اوکراین سر به شورش برداشته و در استان های دونتسک و لوگانسک، جمهوری خودخوانده تاسیس کرده و مسکو هم از آنان حمایت کرد.

شبه جزیره کریمه هم پس از برگزاری همه پرسی و رای مثبت بیشتر ساکنانش به جدایی از اوکراین، به روسیه ملحق شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =