دانشگاه‌های مصر از دانشجویان غزه شهریه نمی‌گیرند

دولت مصر اعلام کرد با توجه به حملات اخیر رژیم صهیونیستی و مشکلات به وجود آمده برای مردم غزه، دانشگاه‌های این کشور از دانشجویان اهل غزه شهریه دریافت نمی‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شورای عالی دانشگاه‌های مصر اخیرا اعلام کرد دانشجویان فلسطینی که از نوار غزه برای تحصیل به دانشگاه‌های دولتی مصر می‌آیند، ‌ از پرداخت شهریه دانشگاه معاف هستند.

این اقدام بخشی از برنامه‌های دولت مصر برای حمایت از مردم فلسطین پس از حملات ۱۱ روزه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت. این حملات منجر به کشته شدن بیش از ۲۷۰ نفر از جمله ۶۷ کودک و زخمی شدن هزاران نفر شد.

شورای عالی دانشگاه‌های مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان فلسطینی که از نوار غزه برای تحصیل در دانشگاه‌های مصر به این کشور می‌آیند، ‌ از پرداخت قسط دوم شهریه در سال جاری معاف هستند. این نهاد همچنین اعلام کرد ازموسسات آموزش عالی و نیازهای اعضای هیات علمی غزه حمایت می‌کند.

حامد عبدالغفاروزیر آموزش عالی مصر اظهار کرد: شورای عالی دانشگاه‌های مصر به طور کامل از دولت فلسطین حمایت‌های آموزشی و پژوهشی می‌کند و همچنین کلیه امکانات و پشتیبانی لازم را از دانشجویان فلسطینی برای تحصیل در دانشگاه‌های مصر ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =