اقتصاد کشور به واسطه برجام شرطی و نابود می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور به واسطه تنزل مواضع ایران در برجام به یک اقتصاد شرطی تبدیل خواهد شد و نابود میشود.

احمد علیرضا بیگی؛ احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص تاثیرات مذاکرات وین بر اقتصاد کشور گفت: استراتژی اشتباه دولت در ایجاد روابط با کشورها اینگونه بود که صرفا دنبال این بودند تا با کدخدا ارتباط بگیرند و معتقد بودند سایر کشورها مجبور میشوند تا خودشان را با ما هماهنگ و تنظیم کنند،این باعث شد تا اکثر همسایگانی که تا قبل با آنها در ارتباط بودیم به سمت اسرائیل بروند.

سهم ظریف در سیاست‌های اشتباه منطقه ای بالاست

 وی ادامه داد: با روند اشتباهی که دولت در روابط با کشورهای منطقه گرفته سبب شده تا اسرائیل کارهای مخربی مثل کشتار حجاج ایرانی در منا را در عربستان انجام دهد تا فضا را در ایران متشنج کند در حالیکه که این کار، کار اسرائیل بود زیرا شرکت های اسرائیلی  کارگذار حج بودند. انگیزه چنین کارهایی این بود تا فضای ایران را بر علیه همسایگان متشنج کند و سهم آقای ظریف نیز در این خصوص کم نیست.

بیگی تصریح کرد: آقای ظریف به دنبال ارتباط با آمریکا بود و به نظر ایشان اگر روابط ایران با آمریکا مجدد احیا میشد قطعا این کشور در انتخاب بین ایران و عربستان، ما را انتخاب می کرد و این یکی از فاحش ترین اشتباهات دولت بود که در نتیجه، همسایگانمان که در دوران تحریم می توانستند کمک زیادی به کشورمان کنند را به ترش و وحشت انداخت.

 استراتژی های اشتباه دولت روحانی در منطقه بسیار فاحش است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جلوی این ضرر را باید بگیریم افزود: مقام معظم رهبری تاکیدشان بر گسترش روابط با همسایگان بود که می توانست در شرایط تحریم کمک حالمان باشند ولی متاسفانه دولت و مسئولین مربوطه این کار را انجام ندادند و ترکیه تنها یک راه نفس برای اقتصاد کشور بود که در قضیه شعرخوانی رییس جمهور ترکیه در آذربایجان، با بی تدبیری های دولت سعی داشتند این ارتباط را نیز خدشه دار کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست های ما در منطقه بسیار اشتباه بود خاطرنشان کرد: همه میدانیم شعری که اردوغان در آذربایجان خواند شعر ایرانی و در حسرت شهرها و خاک از دست رفته در زمان سروده شده است و رییس جمهور ترکیه با این شعر نشان داد که آن سوی مرز یعنی کشور آذربایجان به خاک ایران تعلق دارد ولی متاسفانه دولت فضا را به سمتی برد که فضا برای قطع روابط با ترکیه فراهم شود که خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی در پایان گفت: اقتصاد کشور به واسطه تنزل مواضع ایران در برجام به یک اقتصاد شرطی تبدیل خواهد شد و نابود می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =