زاکانی: دولت با افزایش تورم حقوق کارمندان را پرداخت می کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت دستش را در جیب مردم برد و از محل بالا رفتن تورم حقوق کارمندانش را پرداخت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه قرارگاه روشنگری ایران قوی گفت: با شروع انقلاب اسلامی نزاع بین دو تفکر و نگاه به وجود آمد. فرهنگ جز مقوله سیاست، اقتصاد و اجتماع نیست، بلکه فرهنگ زیر مجموعه و زیر بنای تمام مسائل است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید به اصل انقلاب برگردیم و شعارهای انقلاب را در گام دوم بسازیم. برای این موضع ۴ رویکرد فوریت، اولویت، ضرورت و فرصت را انتخاب کردیم. رویکرد اول که فوریت است تحول در اقتصاد کشور است که باید منجر به تحقق عدالت، خلق ثروت و توزیع آن در جامعه کند. از بُعد سیاسی مستقل هستیم ولی از بُعد اقتصادی فرهنگی وابسته هستیم.  بعد دوم که در اولویت قرار دارد تعلیم و تربیت است و فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه در همه عرصه ها از خانواده تا جامعه را پوشش می دهد. در کنار این مسائل ریشه کنی فقر و ارتقاء سلامت در جامعه از دیگر اهداف است.

زاکانی ادامه داد: رویکرد سوم تحول در حوزه سیاست و امنیت است که باید منجر به انسجام ملی، مشارکت همگانی و ایجاد ساخت جدید در جامعه شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رویکرد چهارم که فرصت است درباره سیاست خارجی است؛ سیاست خارجی ما باید در خدمت اقتضائات ایران اسلامی قرار بگیرد و این مسائل را تقویت کند و منجر به عزت ملی و اقتدار اسلامی شود.

اقتصاد ما معیوب است

زاکانی با تاکید بر اینکه ۴ سال ریاست جمهوری برای تحول فرصت خیلی زیادی است،بیان کرد:فرهنگ اثر مستقیم بر اقتصاد دارد. فرهنگ همیشه در جامعه اسلامی جزو اولویت هاست. وقتی می گوییم فوریت، اقتصاد و فرهنگ است، یعنی برای احیای فرهنگ باید اول اقتصاد را احیا کنیم. اقتصاد ما معیوب است و ولخرجی بی مهابا در این زمینه در کشور حاکم بوده است. اقتصاد ما از نفت استنشاق می کند.

روحانی برای اداره اقتصاد دستش را در جیب مردم بُرد

زاکانی گفت: کانون اصلاح اقتصاد از دولت شروع می شود و دولت باید خودش را از رقابت با مردم کنار بکشد. دولت می تواند به دو شیوه خودش را اداره کند. در روش اول که روحانی انجام داد باید دولت دستش را در جیب مردم ببرد و تورم را بالا ببرد و از محل بالا رفتن تورم حقوق کارمندانش را پرداخت کند. دولت روحانی مردم را بیچاره کرده است. روش دیگر این است که بند را از پای تولید باز کنیم. در ابتدا مقررات زدایی و دادن مجوز ها در مسیر درست است. مجوز ها در ایران ۱۰ مرحله و در کشورهای پیشرفته یک مرحله ای است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: ابتدا باید تیم عملیاتی برای مقررات زدایی تشکیل شود. ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت مُفتی بود که دولت ایجاد کرد. در جلسه دولت برای تعیین قیمت دلار سیف رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفته ۴۸۰۰ تومان و روحانی گفته ۳۸۰۰ تومان و در نهایت گفته اند میانه آن را تعیین کنیم، مگر شیوه اداره کشور به این شکل است؟ دولت جاهلانه اداره می شود. الان زمان دقیانوس نیست که شیوه مدیریت کشور این گونه باشد. فقط ۲۰ درصد قراردادهای کشور شفاف و ۸۰ درصد دیگر غیر شفاف است.

زاکانی گفت: هم اکنون در کشور ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد. دولت می تواند با مقررات زدایی زمینه پیشرفت ساخت مسکن را فراهم کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از سال ۸۵ تاکنون هر سال ۱۱ پروژه در مرکز پژوهش ها برای رفع مشکلات مردم انجام داده است.

زاکانی ادامه داد: سال ۷۱ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون فرش صادر کردیم و سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیون، مشکل صادر کنندگان فرش این است که قانون بازگشت ارز حاصل از صادرات را به صادرات فرش هم نسبت دادند.

کد خبر: 1097895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =