رئیس سی‌وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور مشخص شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با صدور حکمی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به عنوان رئیس سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور منصوب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به عنوان رئیس سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور منصوب کرد.

غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اعطای حکم ریاست سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور به معتمدی اظهارکرد: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه های کشور در حوزه برگزاری جشنواره ها و کنفرانس‌های مربوط به قرآن و عترت دارای یک نوع یکپارچگی و وحدت هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: در وزارت علوم بیشترین رویدادهای فرهنگی در حوزه قرآن و عترت است که این امر نشان‌دهنده علاقه جامعه دانشگاهی به فعالیت در این حوزه است.

 غفاری با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این برهه زمانی نقش بی‌بدیل امام راحل را در داخل کشور، منطقه و به نوعی در ادبیات علوم سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت.

وی افزود: امام خمینی (ره) زمینه ای فراهم کردند تا کشور ایران از بستر دین و فرهنگ دارای یک تحول و جریان تاریخ ساز باشد.

معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در ادامه این مراسم گفت: رهبری و هدایت امام راحل باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی موجب تحول عظیم تاریخی در ایران، اسلام و کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در ادامه گفت: هر حرکتی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته موجب شکوفایی در جامعه شده است. جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی در دانشگاه ها برگزار می‌شود که اکنون شاهد تاثیر آنها بر جامعه هستیم.

وی عنوان کرد: گفتمان تشکیل خانواده که همان گفتمان ازدواج دانشجویی از زمانی که در دانشگاه ها توسعه یافت، موجب شد تا تاثیر آن در جامعه نیز بروز کند.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: جامعه دانشگاهی کشور علاقه‌مند و پیرو قرآن است؛ بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی برکات زیادی برای دانشگاهیان و جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =