علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قیمت مرغ طی چند ماه اخیر کاملا دستوری و از پیش تعیین شده بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین راغفر عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به عدم شکل گیری عزم سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل آن، منافع است. منافع کسانی که در نظام تصمیم گیری‌های ما هستند، اجازه نمی‌دهد که ناله ها، نگرانی‌های مردم، راهکارها و راه حل‌های پیشنهادی کارشناسان مستقل شنیده شود. به همین دلیل بسیاری از کسانی که در مواضع و موقعیت‌های تصمیم گیری قرار دارند، فقط به دنبال حفظ منافع شخصی خودشان و این ائتلاف قالب هستند.

او در ادامه بیان کرد: ائتلاف قالبی که در همه نهادهای اصلی کشور حضور دارند و منافع اصلی آن‌ها با ادامه وضع موجود تضمین و تامین می‌شود. یکی از آن‌ها حفظ سطح قیمت هاست که در شرایط کنونی، حداقل انتظاری است که آن‌ها دارند. فکر می‌کنم اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعا در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ یک تورم بسیار بزرگتری از آنچه که در سال ۹۹ تجربه کردیم را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه تولید به شدت زمین گیر خواهد شد.

او افزود: این وضعیتی که در این ۳ دهه گذشته شکل گرفته قطعا باید تغییر کند. مادامی که این تغییر به وجود نیامده، امکان اصلاحات وجود ندارد. این تغییر هم ابتدا باید با تغییر در نگاهی که طی سه دهه گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بوده، شکل بگیرد. این تغییر باید از حمایت بی دریغی که از صاحبان سرمایه‌های تجاری و مالی طی این سه دهه گذشته صورت گرفته، تغییر کند و به سمت یک اقتصاد مردم بنیان تغییر جهت دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =