افزایش قیمت خودرو اصلا منطقی نیست/ انحصار دولت دلیل اصلی آشفتگی بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان خیالشان از این بابت راحت است که چون واردات خودروهای خارجی ممنوع است پس میتوانند هر خودرویی را که تولید میکنند بفروشند و این یعنی انحصار.

معصومه پاشایی بهرام؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خیرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص افزایش قیمت محصولات دو خودروساز داخلی گفت: شعار حمایت از تولید داخلی و انحصار بازار توسط این دو خودروساز سبب جولان آنها در بازار شده است.

وی ادامه داد: خودرو یکی از موضوعات  مهمِ در حال بررسی در کمیسیون صنایع و معادن است، طبق آخرین جلسه‌ای که با خودروسازان داشتیم بنا به دلایل مختلف به دنبال بهانه تراشی برای توجیه گران کردن محصولات خود بودند و اکثراً تحریم ها و تورم را دلیل این کار می‌دانستند.

 پاشایی بهرام با اشاره به صحبت‌های خودروسازان در جلسه کمیسیون صنایع بیان کرد:  خودروسازان دلیل اصلی را ارتقاء سطح کیفی خودرو عنوان کردند در حالی که همه می‌دانیم که سطح کیفی خودروها طی سال‌های اخیر آنگونه که باید، ارتقاء نیافته است و هزینه خاصی برای پژوهش و ارتقا کیفیت صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دلیل همه این اتفاقات قطعاً انحصار است، انحصار همانند تارهای عنکبوت بوده که اقتصاد کشور را به نابودی کشانده است، متاسفانه این انحصار در دست خودروسازان است و خیالشان از این بابت راحت است که هر محصولی را تولید کنند مردم ناچار که آن را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه سهامدار شدن قطعه‌سازان در خودروسازی سبب شده است تا هیچ نوآوری و خلاقیتی در تولید خودرو نداشته باشیم افزود: افزایش قیمت ها اصلا منطقی نیست، خودروسازان خیالشان از این بابت راحت است که چون واردات خودروهای خارجی ممنوع است پس میتوانند هر خودرویی را که تولید میکنند بفروشند. البته مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و طرح ساماندهی بازار خودرو نیز در کمیسیون مطرح و در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار گرفته است.

نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو تبدیل به آشفته بازار شده است و مجلس نیز سعی دارد مانع این اتفاق شود. انتظار ما از شورای رقابت این بود تا از وقوع این رخداد ممانعت کند که متاسفانه با حمایت این سازمان مجددا شوک بزرگی به بازار خودرو وارد خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =