مراسم رونمایی از کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» با حضور دکتر خسروپناه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم رونمایی از کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» با حضور عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم مجتبی رستمی‌کیا دکترای مبانی نظری اسلام، محمد تقی موحد ابطحی هیات علمی گروه روش‌شناسی علوم انسانی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عادل پیغامی هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و علی ابراهیم‌پور نویسنده کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» حضور داشتند.

دکتر خسروپناه در این مراسم با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی(ره) گفت: بسیار بعید است که در هر قرن حتی یک نفر مثل امام خمینی(ره) در جامعه جهانی پا بگذارد. امام خمینی(ره) پایه ولایت را ریشه اساسی حرکت خود قرار داد، اما به شدت مردم‌دار و مردم‌نهاد بود. حکمرانی مردمی جزء زیست حقیقی حضرت امام خمینی ‌(ره) بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تنها کسی که منظومه خود را بر اساس منظومه امام خمینی(ره) قرار داده و هنوز به آن استناد می‌کند شخص رهبر معظم انقلاب است و بعد از ایشان کمتر اثری از منظومه امام خمینی(ره) در نهادها حتی در دستگاه تقنینی کشور مشاهده می‌کنیم و امیدواریم که دولت آینده بتواند این ضعف را برطرف کند.

وی افزود: به آقای علی ابراهیم‌پور نویسنده کتاب "روش شناسی جریان شناسی" تبریک عرض می‌کنم که پس از تتبع جامع در همه دیدگاه‌های جریان‌شناسی موفق به نگارش این کتاب به صورت نظام‌مند شد و اثری عالمانه و دقیق را تحویل جریان فکری کشور داد، البته پیش از این چندین مقاله علمی پژوهشی در این باب تدوین شده که برخی چاپ و برخی دیگر در شرف چاپ است و جا دارد محققان ما از آنها استفاده کنند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: محقق محترم علی ابراهیم‌پور در کتاب هم به اینکه جریان‌شناسی چه چیزی هست و هم اینکه روش‌شناسی جریان‌شناسی چیست پرداخته و هم آسیب‌شناسی آن را انجام داده است. 

 خسروپناه خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این هستیم که دانشکده‌ها از دانش‌محوری به موضوع‌محوری تبدیل شوند. به عنوان مثال به جای دانشکده روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد حقوق و ... دانشکده فضای مجازی، پدافند غیرعامل، حکمرانی بنیادی، حکمرانی فراملی، حکمرانی عمومی، حکمرانی سلامت و ... تشکیل شود، چرا که اگر دانشکده‌ها موضوع‌محور شده و رشته‌ها ناظر به آن موضوع تعریف شوند، در این صورت می‌توان برای هر یک از پدیده‌ها و واقعیت‌های خارجی جامعه دانشکده‌ای تشکیل داد.

وی اظهار کرد: چنانچه برای هر یک از آسیب‌های اجتماعی دانشکده‌ای تشکیل شود، مبحث جریان‌شناسی بسیار مورد نیاز خواهد بود. اگر دانشکده‌ها موضوع‌محور شوند و ساختار دانشکده براساس جریان شناسی که درباره موضوع دانشکده صورت می‌گیرد تشکیل شود، می‌تواند دانشکده کارآمدی باشد، بنابراین نیاز به روش‌شناسی جریان‌ شناسی جدی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097937

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =