کرسی‌های آزاداندیشی در تحقق دانشگاه تمدن‌ساز مؤثر است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در تحقق دانشگاه‌های تمدن‌ساز و اسلامی موثر است.

مهدی دولتی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز میزان استقبال دانشجویان استان را در مسابقات ملی کرسی‌های آزاداندیشی بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: 40تیم در مرحله استانی ثبت‌نام کردند و از این تعداد 6تیم به مرحله کشوری راه یافتند؛ اما در مرحله نهایی برنده نداشیتم. در محورهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گروه داشتیم. هیجان بسیار خوبی در دانشگاه بود و تنوع موضوعی و حالت رقابتی داشت که در صورت استمرار بسیار مثمرثمر خواهد بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: تعداد زیادی از گروه‌ها به مرحله کشوری راه پیدا کردند و این مسئله روند را بسیار کند و خسته‌کننده کرد. اگر کرسی‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شوند و چند استان در یک منطقه مسابقات را برگزار کنند به صورت بهتری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروسه طولانی‌شدن مرحله کشوری که در چندین گام برگزار شد، جزو آسیب‌ها بود. در درجه بعدی با توجه به اینکه محور موضوعی یکی بود اما در برخی مرحله‌ها اولویت‌بندی‌ها را از دانشجو نپرسیدند. برای مثال یکسری 12 تیم را مشخص کردند در جایگاه موافق؛ اما در مرحله بعدی بالاجبار ناچار بودند منتقد باشند. در واقع در یک مرحله در یک موضوع موافق و در مرحله بعد در همان موضوع مخالف بودند.

دولتی با اشاره به اینکه مسابقات برای شروع بسیارعالی برگزار شد و حرکت بی‌نظیری بود، افزود: خیلی مهم است که موضوعات راهگشا باشند. محورها همخوانی داشت؛ اما بهتر این بود که در موضوعات، دیگران هم نظر دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: متاسفانه نوع رویکرد داور در قضاوتها سلیقه‌ای عمل می‌شد. حتی پیشنهاد این است که اگر حالت رقابتی هم نباشد با توجه به اقتضائات و زمانبندی‌ها در سطح استانها کرسی‌ها برگزار شوند، حتی استرسش هم برای دانشجوها کمتر است. طولانی شدن پروسه کشوری برای تیم‌ها بسیار خسته‌کننده بود.

 دولتی اظهار کرد: برگزاری این رویدادها در تحقق دانشگاه‌های تمدن‌ساز و اسلامی موثر است. اینکه فرد بتواند آزادانه حرفش را بزند و محور هم جوانان باشند، بسیار عالی بوده و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای اساتید هم مفید است. تفاوت کرسی با تریبون آزاد این است که یکطرفه است؛ اما در کرسی‌ها باید دوطرفه حرف زد و گفت‌وگو محور است. داورها باید نقش هدایتی بدون جانبداری داشته باشند و در نهایت بحث را هدایتگری کنند.

وی افزود: ملاکها برای داوری خیلی مشخص نبود. دانشجوها به خاطر حضور در مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی علی رغم اینکه در استان دیگری بودند و ما مجوز برگزاری مجازی را داشتیم با علاقه شخصی روزهای تعطیل برای رقابت می‌آمدند. رویداد خوبی بود و حتی جا داشت صداسیما و رسانه های بومی این مسابقات را پوشش می‌دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =