روسیه: امیدواریم احیای برجام با موانع مواجه نشود

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌‎ها در وین برای احیای اجرای کامل توافق هسته‌ای برجام با موانع غیرقابل حل مواجه نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها در وین اعلام کرد، برنامه‌ای برای برگزاری نشست درباره برجام در سطح وزرای خارجه وجود ندارد.

یک مقام ارشد مسکو درباره رایزنی‌ها در پایتخت اتریش برای احیای برجام اظهارنظر و درباره احیای این توافق ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برنامه و طرحی برای برگزاری نشست در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

این مقام ارشد مسکو گفت: «برای برگزاری چنین نشستی هنوز برنامه‌ای وجود ندارد البته گزینه‌های مختلفی در عصر ما وجود دارد و می توان اقدامات زیادی به صورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود اما الان زود است که در این باره حرف بزنیم».

این دیپلمات روس درباره به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها در پایتخت اتریش درباره احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

ریابکوف افزود: «ما به پایان موفق مذاکرات برای احیای کامل اجرای توافق هسته‌ای (برجام) امیدواریم و (اینکه) به موانع غیرقابل حلی مواجه نشود».

اظهارنظر معاون وزیر خارجه روسیه در حالی مطرح شد که دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است چهارشنبه شب (امشب) در وین برگزار شود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم. همه هیأت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تصمیم گیری‌های بیشتر در خصوص مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد.

وی افزود: «همه هیأت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد. اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد، ولی به هر حال جزییات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد. بعید می‌دانم خیلی فاصله بیفتد و احتمالا مثل ادوار گذشته بعد از یک دوره مشورتی در تهران ان‌شاءالله به وین باز خواهیم گشت».

انتهای پیام/

کد خبر: 1097946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =