طلا از اوج ۵ ماهه عقب نشینی کرد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و اوج گیری ریسک پذیری که تقاضا برای دارایی امن را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۹۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز ۱۹۱۶ دلار و ۴۰ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تغییری نداشت و در ۱۹۰۵ دلار بسته شد.

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، رشد بازده اوراق خزانه که جذابیت طلا را کمتر کرد، سودگیری ملایمی را به دنبال داشت. در آستانه انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه نگرانیهایی در بازار وجود دارد. با این حال همه سیگنالهای تورم به نفع طلا در بلندمدت مانده است.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از این که به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد، در بالای ۱.۶ درصد تحکیم شد و هزینه نگهداری طلا را افزایش داد.

آماری که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد فعالیت تولیدی آمریکا در ماه مه تحت تاثیر بهبود تقاضا بدنبال بازگشایی اقتصاد، اوج گرفته است. آمار اقتصادی مطلوب به بهبود ریسک پذیری در بازارهای مالی کمک کرد و به تقاضا برای داراییهای امنی مانند طلا ضربه زد.

فعالان بازار در هفته جاری منتظر آمار اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه هستند تا به برآورد روند احیای اقتصاد جهانی بپردازند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا که همواره پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود، در ماه مه بزرگترین رشد قیمت ماهانه در ۱۰ ماه اخیر را ثبت کرد که تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و رشد تورم در آمریکا و انگلیس روی داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۸۴۴ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۱۸۳ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =