پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد

رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند

چهاردم خرداد، سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است که توانستند با ایمان و اراده ای بی بدیل و پشتوانه مردمی، زمینه تداوم استبداد و خودکامگی یک نظام سیاسی مغرور را برهم زنند. 

چهاردم خرداد، روز تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی است که بی تردید این نظام ثمره خون پاک شهیدان و همه دوستداران سرزمینی است که برای بقای آن جانفشانی های زیادی کردند. به واقع امام خمینی (ره) با تاسی از آموزه های الهی، سلوک علمی و عملی توانستند فصل نوینی از تاریخ حیات این کشور را ترسیم کنند و به همگان راه موفقیت و عبور از مصائب را آموختند. بی تردید امروز الگوی جمهوری اسلامی ایران به طرق مختلف برای همه ملتهای آزادی خواه، الهام بخش و به نقطه امید تبدیل شده است.

مسلماً قیام پانزده خرداد سال 1342 نیز نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران به شمار می آید و روشنگری های امام خمینی (ره) برضد سیاستهای انحصارطلبانه نظام منحوس پهلوی، آغازی برای شکل گیری نهضتی فراگیر و تحولی بی بدیل در کشور شد.  

قیام پانزده خرداد به رهبری امام راحل در واقع نماد ظلم ستیزی، استبدادستیزی، آزادی خواهی و اعتراض به سیاستهای یک  نظام سیاسی طغیانگر بود که تداوم خود را با اتکا به منطق زور و یکجانبه گرایی و نه خواست و اراده مردم قرار داده بود.

باعث افتخار است که دانشگاه آزاد اسلامی با تایید و حمایت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس و با هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب به راه خود در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت می کند و می تواند در مسیر تحول و توسعه پایدار کشور حرکت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و شهیدان قیام 15 خرداد سال 1342 را گرامی داشته و بار دیگر تجدید پیمان با آرمانها و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را اعلام می دارد و امید است خانواده بزرگ این دانشگاه باکوششی مضاعف به جهت عزت و اعتلای ایران اسلامی و رفع مشکلات جامعه گامهای موثری بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =