دلایل کوتاهی قد کودکان و نوجوانان چیست؟

رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره علل مشکلات تغذیه‌ای و کوتاهی قد کودکان و نوجوانان توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا عزتیان رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به آخربن وضعیت کشور در خصوص سو تغذیه اظهار کرد: این مشکل در بین زنان و دختران کشورمان شایع‌تر از مردان بوده و علت بروز این مشکل تغذیه به دلیل کاهش دریافت پروتئین و انواع ریز مغذی دربدن است.

او ادامه داد: براساس مطالعاتی که انجام شده است سو تغذیه صرفا به دلیل مصرف پایین مواد غذایی محسوب نمی شود و افراد چاق به نوعی دچار سو تغذیه هستند زیرا پروتئین و ریز مغذی به میزان کافی بدن شان دریافت نکرده است.

عزتیان با بیان اینکه سوءتغذیه در دوران کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: سو تغذیه سبب کوتاهی قد کودکان در نوجوانی و سنین بالاتر خواهد شد، ارتباط مستقیمی با کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن کودکان شده و شانس ابتلا به بیماری های مختلف در بین آنها افزایش پیدا می کند.

او افزود: با مصرف کافی ریزمغذی، پروتئین و دریافت انرژی افراد دچار سوءتغذیه نمی شوند و سلامتی افراد با مصرف کالری مورد نیاز بدن ارتقا پیدا می کند.

عزتیان گفت: امروزه با زندگی شهر نشینی سو تغذیه در بین افراد به خصوص نوجوانان به دلیل مصرف تنقلات افزایش پیدا کرده است و همین موضوع آنها را دچار مشکلاتی جدی تر در آینده ای نزدیک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =