اعمال محدودیت برای قطار و هواپیما اجرا نمی شود

کارشناس بهداشت عمومی گفت: اعمال محدودیت های تردد برای قطار یا هواپیما اجرا نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس بهداشت عمومی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا و تاثیر منفی مسافرت در چرخش ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مراجعه کنندگان به بخش های سرپایی و بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی در کشور کاهش پیدا کرده است، اما این موضوع نباید باعث شود تا یک عادی انگاری در بین مردم ایجاد شود، زیرا هر لحظه ممکن است ما شاهد افزایش میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در سراسر ایران باشیم.

او ادامه داد: اگر مردم شیوه نامه ها را به خوبی رعایت نکنند ما شاهد بروز پیک های بعدی بیماری کرونا با ویروس های جهش یافته هندی و  آفریقایی در کشور خواهیم بود. اگر بیماری کرونا با واریانت های جدید هندی و آفریقایی در کشور شیوع کند مشکلات زیادی در زمینه کنترل این پیک به دلیل افزایش سرایت پذیری و مرگ و میر های ناشی از آن در کشور خواهیم داشت.

مهری بیان کرد: در حال حاضر شرایط کشور از نظر بیماری کرونای انگلیسی بهتر شده است، اما میزان مراجعه به بیمارستان ها بالا است و تعداد مبتلایان مشکوک و قطعی حدود هزار نفر است و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که ویروس هندی و آفریقایی جایگزین کرونای انگلیسی در کشور شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر انجام مسافرت ها در ایام تعطیلات سبب چرخش و انتقال بیماری کرونا در سراسر کشور شده و این موضوع باعث نگرانی متخصصان و کارشناسان این حوزه شده است. علی رغم ایجاد محدودیت ها برای خودروهای شخصی اما پرواز ها، قطار و اتوبوس های بین شهری مسافران را جا به جا می کند و این موضوع سبب شده تا احتمال چرخش ویروس کرونا در سراسر کشور باشد و باید گفت که اعمال محدودیت برای تردد با دو وسیله قطار و هواپیما اجرایی نخواهد شد.

مهری گفت: در حال حاضر برخی از مردم کشور واکسن کرونا را تزریق کرده اند و برای ایجاد یک ایمنی جمعی در جامعه باید حدود ۷۵ درصد از مردم واکسینه شده باشند به همین دلیل با تزریق دوز اول ایمنی در افراد ایجاد نمی شود و مردم باید در محیط بیرون از منزل حتما ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =