اولیانوف احتمال پایانی بودن دور بعدی مذاکرات را واقع‌بینانه خواند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به صحبت‌های عباس عراقچی اعلام کرد احتمال پایانی بودن دور بعدی مذاکرات وین با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده واقع‌بینانه است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به صحبت‌های عباس عراقچی در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: متأسفانه دور پنجم مذاکرات وین مطابق امید مذاکره‌کنندگان نهایی نشد. تجربه به ما می گوید که در چنین مذاکرات پیچیده‌ای پیش بینی دقیق امکان پذیر نیست. با این حال به نظر می رسد نظر آقای عراقچی با توجه به پیشرفت به دست آمده، واقع بینانه باشد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی در وین در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و پنجمین دور از این نشست نیز به پایان رسید. همزمان با این نشست، مقامات آمریکایی بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی این کشور، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران کردند؛ به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعایی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای سخن گفته بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =