پاسخ بلاروس به تحریم‌های آمریکا

بلاروس در واکنش به تحریم‌های آمریکا، تصمیم به کاهش تعداد دیپلمات‌های این کشور در مینسک گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،  بلاروس امروز (پنج‌شنبه) به آمریکا اعلام کرد به دلیل تحریم‌هایی که به تازگی واشنگتن علیه این کشور وضع کرده است، تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در مینسک را کاهش خواهد داد.

براین اساس، وزارت خارجه بلاروس تصمیم دارد تعداد دیپلمات‌ها و برخی نمایندگان دیپلماتیک آمریکا در مینسک را کاهش داده و روند دریافت پاسپورت برای شهروندان آمرکایی که در بلاروس کار می‌کنند را سخت‌تر کند.

وزارت خارجه بلاروس با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: «این اقدام به دلیل تحریم‌هاییست که آمریکا با ادعای سرکوب مخالفان بر ما اعمال کرده است.»

هفته گذشته آمریکا، پس از حادثه هواپیمای رایان ایر، بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه ۹ شرکت دولتی بلاروس را تمدید کرد.

این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ۳ ژوئن ۲۰۲۱، آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه ۹ شرکت دولتی بلاروسی را که قبلا تحت یک سری مجوزهای عمومی از سوی وزارت خزانه داری به آن‌ها تخفیف داده شده بود، مجددا تمدید خواهد کرد. در نتیجه این اقدام، اشخاص آمریکایی از انجام معاملات با این موسسات، منع خواهند شد.»

به تازگی بلاروس یک هواپیمای مسافربری خطوط رایان ایر را مجبور به فرود اضطراری در مینسک کرده و یک روزنامه‌نگار مخالف دولت بلاروس را که مسافر آن بود، بازداشت کردند.

به‌دنبال افزایش تنش‌های میان اروپا با بلاروس در پی فرود اضطراری این هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =