استقبال پکن از آغاز مذاکرات تجاری با واشنگتن

دولت چین از آغاز مذاکرات تجاری با آمریکا درباره پرونده‌های تجاری و اقتصادی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت چین، امروز پنجشنبه از این که مذاکرات عادی با آمریکا درباره پرونده‌های تجاری و اقتصادی از سرگرفته شده است، استقبال و ابراز اطمینان کرد که دو کشور می‌توانند اختلافات خود را از راه‌های عملگرایانه حل و فصل نمایند.

«لیو هی» معاون نخست وزیر چین که هدایت مذاکرات تجاری و اقتصادی این کشور با آمریکا را بر عهده دارد، طی یک هفته اخیر دو بار از طریق ویدئوکنفرانس با «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا و «جانت یلن» وزیر خزانه داری این کشور گفتگو و تبادل نظر کرده است.

از زمانی که جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا رسیده، این گفتگوها در واقع اولین تماس رسمی بین دو کشور درباره مسایل تجاری و اقتصادی است.

به گفته مقامات چین، این تماس‌ها در مجموع حدود پنجاه دقیقه طول کشید.

گائو فنگ سخنگوی وزارت تجارت چین در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن ضمن ابراز خرسندی از این مذاکرات تصریح کرد تبادلات تجاری چین و آمریکا و مسایل اقتصاد کلان از جمله موضوعاتی بود که در این گفتگوها مطرح شد.

مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در شرایطی از سر گرفته شده است که روابط و مناسبات دو کشور در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به شدت متشنج شده بود.

سخنگوی وزارت تجارت چین اعلام کرد چین و آمریکا مذاکرات عادی خود را درباره مسایل اقتصادی و تجاری از سر گرفته اند. هدف اول دو کشور پیدا کردن یک زمینه تفاهم به منظور حل اختلافات موجود است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =