مقام روس: امام خمینی (ره) ایران را در مسیر الهی رهبری کرد

اسماعیل شعبانوف مشاور رئیس جمهوری روسیه در امور اقوام گفت: حضرت امام خمینی (ره)، ایران را در مسیر الهی و مبارزه عادلانه علیه ظلم رهبری کرد و این مسیر را همه جهان پذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شعبانوف به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه  انقلاب اسلامی در ایران به یک نقطه عطف در طول تاریخ تبدیل شده است، افزود: به واسطه شخصیت امام خمینی (ره) و اکنون با رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند مانع حرکت و پیشرفت ایران به سمت عدالت طلبی و صلح شود.

این مقام روس اظهار کرد: «ایران همیشه نقش اساسی در منطقه داشته بوده است. در تاریخ باستان، قدیمی‌ترین تجربه در جنگ‌ها و دیپلماسی در ژنتیک مردم ایران منعکس شده است. از منابع اسلامی، ما با روایت‌هایی از پیامبر اکرم محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) آشنا هستیم که ایران مرکز علوم اسلامی خواهد بود.

 شعبانوف با بیان اینکه ایران در حال حاضر در بالاترین موقعیت تاریخی خود قرار دارد، گفت: ایران بهترین کشور اسلامی است. در طول تاریخ هیچ کشور مسلمانی قادر به تکرار تجربه ایران نبوده است. آزمایش‌های بزرگی در انتظار  این کشور است؛ ایرانیان از بسیاری از آزمایش‌ها با وقار (سربلند)‌ بیرون آمده‌اند. تجربه ایرانی‌ها باید شاخص باشد. پس از انقلاب، ایران به یک بازیگر جهانی تبدیل و در بعد فرهنگی به حامل ایده مقاومت جهانی مبدل شد. 

او با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات سوءتفاهم هایی در بین مردم به وجود می آید و دشمن بارها سعی کرده است در جامعه ایران و مسلمانان نفوذ کند، افزود: اما هر بار هنگام تهیه طرح جدیدی علیه انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم مسلمانان مرید و شاگرد حضرت امام خمینی (ره) با یک سخنرانی برنامه‌های آنها را خنثی می‌کرد.

مشاور رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: امروز ایران با یک انتخاب قاطع روبه‌رو است. ملت ایران بار دیگر با حمایت از افرادی که ادامه دهنده راه مقدس امام خمینی(ره) هستند، انتخاب خود را تأیید می‌کنند.

وی همچنین نامه امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف دبیرکل وقت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی را یادآور شد که نوشت: «شما باید به حقیقت روی بیاورید. مشکل اصلی کشور شما در مورد مالکیت، اقتصاد و آزادی نیست. مشکلات شما در نبود ایمان واقعی به خدا است، و این غرب را به باتلاق ابتذال، به بن بست سوق می‌دهد و خواهد برد. دشواری اصلی شما در یک مبارزه طولانی مدت بیهوده با خداست.

شعبانوف اظهار داشت: «من عمیقا متقاعد شده‌ام که ایران، با تمام مشکلات و مخالفت خارق‌العاده از خارج، مقاومت چشمگیری از خود نشان می‌دهد و در عین حال در حال توسعه است.»

شعبانوف گفت: «جهان با تحولات بزرگی رو به‌رو است و امام خمینی (ره) همه این وقایع را پیش بینی می‌کرد. ایران نقش بزرگی در این تغییرات بازی خواهد کرد، مردم ایران، مجهز به آرمان‌های امام خمینی (ره)، باید آماده  باشند و ایران پیروز خواهد شد.»

کد خبر: 1098135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =