افزایش حمایت‌ها از حزب‌الله در آلمان، علی‌رغم اقدامات برلین

گزارش‌های اطلاعاتی در آلمان نشان می‌دهد علی‌رغم اقدامات برلین علیه جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان، حمایت‌های مردمی از این جنبش در آلمان روبه‌افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دفتر حفاظت از قانون اساسی» در ایالت نیدرزاکسن آلمان، از افزایش حمایت‌ها از جنبش حزب‌الله و بیشتر شدن اعضای آن در این کشور خبر داد.

این دفتر که در واقع به‌عنوان سازمان اطلاعات محلی این ایالت عمل می‌کند، روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد، تعداد اعضای نمایندگی حزب‌الله در آلمان، از ۱۰۵۰ نفر در سال ۲۰۱۹، به بیش از ۱۲۵۰ نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از این گزارش، تعداد حامیان جنبش حزب‌الله در ایالت نیدرزاکسن نیز در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۰ نفر بود که در مقایسه با سال قبل از آن، شاهد افزایش بیست نفری بوده است.

بر این اساس، در گزارش ۴۳۶ صفحه‌ای سازمان اطلاعات این ایالت که سال ۲۰۲۰ میلادی را پوشش می‌دهد، ۳۷ بار نام حزب‌الله آمده و ادعا شده است که این جنبش برای قانون اساسی و دموکراسی آلمان تهدید به حساب می‌آید.

به نوشته جروزالم پست، این گزارش اما دلیل افزایش حمایت‌ها و اعضای حزب‌الله در آلمان را ذکر نکرده است.

در بخشی از این گزارش ادعا شده است: «حامیان حزب‌الله از اجتماعات همسان، به مساجد یکسانی می‌روند. احتمال بسیج شدن [اعضای] حزب‌الله در آلمان را نباید دست کم گرفت. این اجتماعات از طریق کمک‌های خیریه و حق عضویت، تأمین مالی می‌شوند.».

این در حالی است که سال گذشته میلادی وزارت کشور آلمان با فشارهای گسترده رژیم صهیونیستی و حامی شماره یک آن یعنی آمریکا، ضمن تروریستی اعلام‌کردن جنبش حزب‌الله، تمام فعالیت‌های عمومی شاخه سیاسی آن در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

آنطور که بنظر می‌رسد، اقدامات ضد بشری دولت برلین علیه حزب‌الله نه تنها باعث کاهش حمایت‌ها از این جنبش مقاومت نشده بلکه اقبال عمومی به آن را افزایش داده است.

به نوشته جروزالم‌پست، کشورهای آرژانتین، جمهوری چک، گواتمالا، بحرین، کانادا، کلمبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، هلند، پاراگوئه، امارات عربی متحده، انگلیس و آمریکا، جنبش حزب‌الله را به صورت کلی به عنوان یک «سازمان تروریستی» می‌شناسند.

پیش از این نیز وزارت خارجه اسلوونی از تصمیم دولت این کشور برای «تروریستی و مجرم» دانستن جنبش حزب‌الله لبنان خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =