همکاری عربستان و روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای

وزیر انرژی عربستان از همکاری با روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای، طراحی و ساخت راکتورها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد همکاری میان ریاض و مسکو شامل مشارکت در حوزه انرژی هسته‌ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت راکتورها در عربستان است.

بر اساس گزارش پورتال خبری آل سعود به نقل از عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، همکاری با روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای، طراحی و ساخت راکتورها در ریاض خواهد بود.

 الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در تاریخ ۲۵ مه، در جلسه کمیسیون بین دولتی روسیه و عربستان سعودی گفت: مسکو همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای، به ویژه طراحی پروژه‌های نیروگاه‌های هسته‌ای با راکتورهای کم قدرت را به ریاض  ارائه داده است.

او یادآوری کرد: روسیه در ساخت بلوک‌های کوچک راکتور برای نیروگاه‌های هسته‌ای شناور و زمینی تجربه دارد و آماده است در صورت وجود پیشنهادات مربوطه از سوی عربستان این تجربه‌ها را با ریاض در میان بگذارد.

 شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روسیه «روس اتم» در حال حاضر در مناقصه ساخت نیروگاه هسته‌ای با بازده بالا در عربستان سعودی شرکت می‌کند. آژانس روسی نخستین مراحل بررسی را پشت سر گذاشته و پیشنهاد خود را ارائه داده است.

عربستان سعودی در حال حاضر به دنبال شرکتی برای ساخت دو بلوک انرژی برای نخستین نیروگاه هسته‌ای در این کشور است.

روس اتم درخواست خود را در فوریه ۲۰۱۸ ارسال کرد. شرکت‌های آمریکا، چین، کره جنوبی و فرانسه نیز در کنار شرکت روسی برای همکاری با ریاض در زمینه هسته ای اعلام  آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =